14/06/2016 14:53 h. - Edgar Mata

La Diputació selecciona Banc Sabadell per formalitzar el conveni del Programa de Crèdit Local

La Diputació de Barcelona ha seleccionat Banc Sabadell per impulsar el Programa de Crèdit Local 2016-2017 de la corporació. Aquest té per objectiu reduir els costos financers dels préstecs a ajuntaments i entitats municipals descentralitzades, i, per aquest motiu, la Diputació assumeix una part del cost de l'operació de préstec.

Gràcies al programa de crèdit local, els ajuntaments podran obtenir fins a 200 MEUR amb un interès de l'Euríbor a tres mesos més un percentatge del diferencial sota els criteris de prudència financera reduït en un 11%.

A més, també permet acollir-se a pòlisses que permeten millores a la tresoreria municipal, i a préstecs ponts, per a inversions finançades amb subvencions. D'aquesta manera, hi ha una línia de préstec de 75 MEUR per a subvencions FEDER i, una de 10 MEUR, per a subvencions PUOSC. Les condicions financeres dels préstecs oferts pel Banc Sabadell, gràcies a l'acord assolit amb aquesta entitat financera, es poden consultar al web de la Diputació de Barcelona.

Millores al Codi de Bones Pràctiques

L'acord també inclou un conjunt de millores del Codi de Bones Pràctiques, que s'inclou en el Reial decret-llei 6/2012, de 9 de març. Amb la implantació d'aquestes millores, Banc Sabadell es compromet a no realitzar cap actuació de desnonament de residència habitual als clients de l'entitat, vulnerables o amb risc d'exclusió social, en el marc dels processos judicials d'execució hipotecària; així com negociar possibles solucions amb els afectats.

D'altra banda, l'entitat bancària també oferirà la possibilitat de lloguer social als deutors hipotecaris vulnerables o en risc d'exclusió social. Això busca recollir l'esperit de la llei 24/2015, suspesa pel Tribunal Constitucional,  de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.