Societat - 30/05/2016 15:05 h. - Ramon Viladomat

La informació geogràfica, eina indispensable pel bon govern municipal

La informació geogràfica com a eina indispensable de bon govern va ser l'eix de la V Jornada Xarxa Local SITMUN organitzada divendres per la Diputació de Barcelona a través de l'Oficina Tècnica de Cartografia i SIG Local. Al llarg de la jornada, inaugurada pel diputat d'Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut, es van analitzar aspectes com les implicacions de la geoinformació pel món local o el marc normatiu vigent i es va aprofundir en els recursos tècnics que ofereix la plataforma centralitzada SITMUN.

Foto: Diputació de Barcelona

En la seva intervenció, el diputat Josep Ramon Mut va posar en valor la importància de la geoinformació per als municipis per aconseguir una bona gestió de tots els serveis i també de la importància de la transversalitat a les organitzacions i del treball en col·laboració i en xarxa. En aquesta línia, Mut va remarcar que «per a una correcte gestió del territori és indispensable una  informació geogràfica de qualitat, actualitzada, harmonitzada i en continu, tot superant les barreres de les fronteres administratives».

En la jornada també va intervenir el director de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, Jaume Miranda, que presentà la seva experiència en gestió de la informació territorial, així com de representants de quatre ajuntaments de la demarcació de Barcelona adherits a la Xarxa Local SITMUN, com són Cadedéu, la Palma de Cervelló, Mollet del Vallès i Sant Pere de Ribes, que també van exposar la seva experiència en el servei des de diferents àmbits, com ara el padró, el cadastre, l'urbanisme i la planificació territorial.

Al llarg de la sessió es va destacar que el coneixement del territori ajuda al desenvolupament econòmic i social d'un país i que un cop superada la implantació de les infraestructures convencionals, com ara les carreteres o els ferrocarrils, ara és el torn de les infraestructures tecnològiques, com les de Dades Espacials (IDE), que són un valor estructural i estratègic.

En la jornada, en la que hi van participar un total de 190 professionals de diferents municipis, també es van presentar les novetats incorporades a la plataforma SITMUN, que porta deu anys oferint aquest servei que afavoreix el coneixement del territori, com un instrument òptim per gestionar les actuacions a realitzar en els municipis barcelonins. Com exemples de les novetats que ofereix la plataforma, accessibles a través del telèfon mòbil i tablets, hi ha el mòdul d'incidències de la via pública o el d'incidències incíviques, disponibles per a tots els municipis adherits a la xarxa.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.