27/06/2016 14:00 h. - Marisa Díez

La mostra fotogràfica "Refugiats, l'odissea cap a Europa" arriba a Sant Cugat

L'exposició "Refugiats, l'odissea cap a Europa", una selecció de fotografies de Sergi Càmara que mostra la perillosa i llarga ruta cap a Europa de molts refugiats de procedència diversa, es pot veure a Sant Cugat del Vallès, a partir d'avui, 27 de juny, i fins al 30 de juliol, a la Biblioteca Miquel Batllori de Volpelleres.

Aquesta exposició itinerant –Sant Cugat és el primer municipi barceloní on s'instal·la– és una iniciativa del Comitè per a l'Acollida de les Persones Refugiades, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, per sensibilitzar l'opinió pública catalana sobre el tema dels refugiats, coincidint amb la conjuntura actual en què arriben a Catalunya un contingent de persones refugiades.

Una selecció d'imatges del fotògraf vigatà Sergi Càmara, representant la fotografia documental a Catalunya, mostra la diàspora cap a Europa de molts refugiats, i el camí que han d'emprendre, patint tota mena de riscos, a la recerca d'una nova vida lluny de la guerra.

La barbàrie i el caos es reflecteixen en les fotografies que va captar Cámara en els seus viatges a punts conflictius de l'èxode dels refugiats: les illes gregues de Lesbos i Kos, les fronteres entre Grècia i Macedònia i entre Sèrbia i Hongria, Belgrad, Melilla, Budapest i la localitat croata fronterera de Tovarnik.

L'origen d'aquesta exposició itinerant és la mostra que es va poder veure al Palau Robert, entre el 6 de febrer i el 10 d'abril passats, que amb el suport de les diputacions catalanes arribarà a diversos municipis.

El Comitè per a l'Acollida de les Persones Refugiades, creat pel Govern de Catalunya per facilitar l'acollida dels refugiats, està format per la Diputació de Barcelona i altres ens catalans públics i privats que treballen en aquest àmbit.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.