18/04/2024 09:00 h. - Beatriu Sanchís

Les millors propostes de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació per a la Diada de Sant Jordi

• Coincidint amb la diada entra en funcionament  la nova Biblioteca Anton Carrera, a Sant Julià de Vilatorta, després de les obres de reforma integral de l'edifici municipal que l’acull.
  • Des del passat 17 d’abril el Bibliobús Serra del Cadí incorpora a la seva ruta el municipi de Gósol per començar a donar el servei de lectura pública.

Per celebrar Sant Jordi, la Biblioteca Virtual i el portal infantil Gènius de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació han preparat un especial web sobre la celebració amb un seguit de recomanacions literàries, propostes d'activitats, manualitats per als més petits i altres idees per treure el màxim profit a la jornada.

Recomanacions dels bibliotecaris per agafar idees sobre quin llibre es vol regalar o que et regalin per Sant Jordi, pel·lícules, llibres sobre cinema, continguts especials, recomanacions, curiositats, manualitats, retallables i activitats a les biblioteques per als infants a l’especial de Sant Jordi del Gènius.

La millor llista de libres per a Sant Jordi

Es pot consultar també l’apartat especial sobre Sant Jordi per fer la millor llista de llibres de cara al 23 d’abril. Els bibliotecaris recomanen una selecció dels millors títols en català i castellà.

Pel que fa al públic infantil, el portal Gènius ofereix recomanacions literàries per Sant Jordi. A la biblioteca més propera trobaràs moltes activitats relacionades amb la festivitat i en aquest especial es recullen les novetats i recomanacions que es fan per aquests dies. Es pot trobar  una guia de lectura molt completa, enllaços al catàleg i a webs per saber-ne més.

També es poden trobar recursos, informació i curiositats sobre aquesta festivitat i propostes d’activitats i d'idees per fer manualitats i les receptes més gustoses per preparar un pa de Sant Jordi i un bon pastís.

Nova biblioteca i nou servei del bibliobús Serra del Cadí

A més, enguany cal destacar que el proper 23 d'abril, coincidint amb la Diada de Sant Jordi, obrirà el servei la nova Biblioteca Anton Carrera, a Sant Julià de Vilatorta, després de les obres de reforma integral de l'edifici municipal conegut com l'Arca de Noè, situat a l'entrada al nucli urbà. Amb l'entrada en funcionament d'aquest equipament de 582 m² útils, el Bibliobús Guilleries s'acomiada del poble després de 27 anys de servei. La biblioteca obrirà amb una col·lecció de més de 7.000 documents.

Sense oblidar un altra novetat ja que des del passat 17d’abril el Bibliobús de Serra del Cadí incorpora a la seva ruta el municipi de Gósol per començar a donar el servei de lectura pública. Aquest poble lleidatà se suma als quinze municipis del Berguedà de menys de 300 habitants que ja fa un any que reben aquest servei que els apropa la lectura i la cultura. El Serra del Cadí visitarà el poble dos cops al mes alternant els dimecres matí d’11 a 13.30 h i els dijous tarda de 15 a 16.30 h.

FELIÇ SANT JORDI !

Es pot consultar amb detall en aquests enllaços els especials de la Biblioteca virtual i Sant Jordi al Gènius:

Especial Sant Jordi

Especial Sant Jordi al Gènius

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Sant Jordi 2024. Foto: Shutterstock Sant Jordi 2024. Xarxa de Biblioteques Municipals. Imatge: Diputació de Barcelona Sant Jordi 2024. Xarxa de Biblioteques Municipals. Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.