26/03/2024 09:00 h. - Núria Peláez

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor visitaran 78 municipis barcelonins durant l’abril

• Aquest mes passaran per l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
  • El servei s’adreça als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de Consum.
  • La ciutadania pot presentar-hi gratuïtament les seves consultes i reclamacions.

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faran ruta durant l’abril, com cada mes, per poblacions de la demarcació que no compten amb un servei municipal de consum. Concretament, durant l’abril les unitats visitaran 78 municipis de les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

El dia de la visita, els veïns d’aquests municipis podran pujar a les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor per conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors, i presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. A més, hi podran trobar material informatiu i consells sobre consum: els més consultats són els referits a com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.

Consulta el calendari de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) del mes d’abril.

El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge d'una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor a Monistrol de Calders, un dels municipis que visitaran durant l'abril. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.