21/10/2022 12:00 h. - Servei de Premsa

Lluïsa Moret participarà a la inauguració de la Time Use Week

La diputada d’Igualtat i Sostenibilitat Social, Lluïsa Moret, participarà a la sessió inauguració de la Time Use Week - Setmana dels Usos del Temps, que tindrà lloc a Barcelona el proper dilluns 24 d’octubre  a les 9.30 h.  a l’Edifici MediaTIC. La seva intervenció detallarà el suport de la Diputació i la importància de les polítiques del temps al món local.

La Time Use Week - Setmana dels Usos del Temps, que té lloc del 24 i el 28 d’octubre, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’AMB, i s’organitza des de la Time Use Initiative for a Healthy Society (BTUI). Hi participaran 130 ponents en més de 20 sessions. Inclourà la Trobada Mundial de Municipis i Regions per les Polítiques del temps i actes a tot Catalunya.

Dijous 27 d’octubre, dins la jornada “Polítiques del Temps a la Catalunya sencera”, la coordinadora de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, Teresa Llorens, parlarà de l’aplicació de la perspectiva dels usos del temps en les polítiques locals. Serà al Palau Marc (La Rambla 8, Barcelona).

Promoure polítiques del temps als municipis de la província
La Diputació de Barcelona està compromesa amb l’impuls d’usos del temps des de l’any 2005, quan es va crear la Xarxa de Ciutats i Pobles pels Nous Usos del Temps, sota l’impuls de la mateixa Diputació i l’Ajuntament de Barcelona, com un espai de reflexió i debat entre els ajuntaments adherits entorn les polítiques del temps i la seva incidència a l'àmbit local.

Actualment la Diputació de Barcelona forma part de la Xarxa de Governs Locals i Regionals per les Polítiques del Temps, junt amb  d’altres institucions locals, regionals i internacionals per de compartir coneixements i intercanviar experiències. La Diputació, a través de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social integra les polítiques del temps de manera transversal en les seves actuacions i polítiques públiques socials orientades als municipis de la província. És el cas del projecte Cap a un nou sistema de cures en la comunitat, els tallers de suport en les cures o els Serveis Residencials d'Estades Temporals i Respir per a Persones Grans.  L’objectiu és la millora de la qualitat de vida de les persones tot identificant, generant i difonent eines als governs locals per a una millor gestió local de les polítiques del temps en benefici de la ciutadania.

Podeu consultar aquí el Programa d’activitats de la Time Uses Week.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.