03/06/2016 14:58 h. - Edgar Mata

Mercè Conesa defensa el paper de les administracions locals per poder oferir un servei públic de qualitat

La presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha participat aquest matí a l'esmorzar alcaldes.eu que s'ha celebrat a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. A l'acte també han assistit els presidents de les diputacions de Tarragona, Josep Poblet; Girona, Pere Vila; i Lleida, Joan Reñé.

Mercè Conesa ha defensat l'aposta per oferir un servei públic de qualitat, amb més eficàcia i eficiència, mitjançant les competències multinivell que anul·lin la «simplificació absurda» que es busca a l'hora de no duplicar serveis. En aquest sentit, la presidenta ha defensat que un mateix servei «el podem prestar de manera col·laborativa diferents administracions».

Durant la seva intervenció ha recordat que «el territori [de la demarcació] és asimètric», un territori que té la necessitat de digitalitzar-se. Conesa ha defensat el paper de les diputacions catalanes, que és «la redistribució dels recursos a tot el nostre territori». Així mateix, ha assegurat que «com millor es controla els recursos, és des de l'administració més propera al ciutadà». A més, també ha reivindicat que qualsevol modificació que es faci de la organització territorial no hauria d'afectar mai als recursos econòmics que disposen les actuals diputacions, que són dels ciutadans de Catalunya.

Suport supramunicipal

Els altres tres presidents han defensat, també, la tasca que exerceixen aquestes institucions supramunicipals, que donen suport a ciutadans, municipis i comarques, com ha recordat el president de la Diputació de Tarragona. Josep Poblet ha definit quines són les línies mestres del pla estratègic d'actuació i les decisions operatives del mandat, on destaca la cooperació, l'assistència, la reducció i concentració de l'estructura.

Pere Vila (Girona) ha exposat que «la Diputació ha d'exercir un paper de lideratge, que doni resposta a les necessitats» del territori, ja que el ciutadà és l'eix central de les seves polítiques. A més, també ha assegurat que «tenim molt clar que donarem suport sense fissures al govern de la Generalitat» i ha remarcat que els objectius de la corporació que ell encapçala són «l'administració electrònica, la finestreta única i la transparència».

D'altra banda, el president de la diputació de Lleida, Joan Reñé, ha definit les diputacions com una institució de segon grau que ha de donar «clar servei a aquells que representa», serveis que cal oferir des de la proximitat.

Distribució territorial

La presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha recordat que, pròximament, amb la convenció municipalista «tenim una oportunitat» per debatre quina ha de ser la futura distribució territorial de Catalunya. No obstant, ha assegurat que en l'àmbit de vegueria «una opció per avançar més ràpidament hauria estat identificar les quatre diputacions en quatre vegueries», amb l'objectiu de «començar-nos a adaptar a una nova terminologia» i el nou sistema de treball. A més, Conesa ha acabat afegint que és el moment de «posar les bases per digitalitzar tot el territori».

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.