03/06/2016 14:32 h. - Susana Burgos

Més de 500 persones coneixen els serveis que ofereix la Diputació per a empreses i emprenedors, al BIZBarcelona

La participació de la Diputació de Barcelona al Bizbarcelona ha tancat, enguany, amb un balanç de 537 visites al seu estand, on s'oferia informació sobre els diferents serveis que ofereixen els centres locals de serveis a les empreses i d'allotjament empresarial d'iniciativa local de la demarcació.

Pel que fa al global del Saló, la sisena edició del Saló Bizbarcelona by Barcelona Activa s'ha consolidat com l'esdeveniment de referència per a la dinamització del teixit empresarial i de l'activitat emprenedora a la ciutat i a Catalunya. Aquest any, segons dades proporcionades pel mateix Saló, s'ha apreciat una major professionalització del perfil del visitant - ja que la meitat dels assistents són autònoms i tenen empresa pròpia-. El percentatge restant el configuren persones emprenedores amb idees de negoci o projectes recentment iniciats, entre les quals es constata un creixent interès per les iniciatives d'economia social.

Els primers resultats del saló recullen més de 2.000 contactes entre emprenedors i representants d'una trentena d'entitats inversors al Mercat de finançament; 620 entrevistes entre pimes interessades a exportar i experts en internacionalització de la Cambra de Barcelona i CaixaBank; 532 sessions personalitzades d'assessorament en emprenedoria, empreses i economia social; més d'un miler de contactes en l'Speed Dating, prop de 200 trobades en l'àrea Reempresa, i més de 1.500 missatges al Mur. En aquesta edició, que per primera vegada s'ha obert al món de l'economia social, s'han registrat 13.890 visitants, un 12% més que el 2015.

Aquest any Bizbarcelona -que s'ha dividit en les àrees Bizemprèn per a emprenedors, Bizpimes per a empreses, Bizeconomía social per promoure iniciatives i negocis amb impacte social, i Bizfranquicias amb ensenyes que busquen expandir la seva xarxa comercial a Catalunya -, ha comptat amb un total de 200 conferències, 366 ponents, 25 activitats de networking, i 85 expositors.

Malgrat això, el pes de les persones emprenedores a Bizbarcelona segueix sent clau i es justifica pel fet que Catalunya té una taxa d'activitat emprenedora del 6,42% (6,1% a les comarques barcelonines) molt per sobre de la mitjana espanyola (5,7%), segons es va donar a conèixer dimecres l'Informe GEM-Catalunya 2015 presentat al saló, amb el suport de la Diputació de Barcleona. L'estudi constata un canvi de cicle econòmic i que s'emprèn més per oportunitat que per necessitat. Hi ha, doncs, projectes més sòlids i de qualitat entre els emprenedors catalans.

El saló Bizbarcelona by Barcelona Activa, organitzat per Fira de Barcelona, està promogut per l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, PIMEC i la Cambra de Comerç de Barcelona. També hi col·laboren aportant continguts i promocionant l'esdeveniment més d'un centenar d'entitats que formen part de la Bizcommunity.

La propera edició de Bizbarcelona tindrà lloc els dies 31 de maig i l'1 de juny de 2017.

 

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.