29/04/2024 15:16 h. - Laia Virgili

Municipis de la província de Barcelona commemoren aquest mes el Dia d’Europa amb diverses activitats

La Xarxa de Biblioteques Municipals programa un cicle d’espectacles infantils sobre la història i els valors de la Unió Europea

Municipis de la província de Barcelona celebren, amb diverses iniciatives durant el mes de maig, el Dia d’Europa, que commemora, cada 9 de maig, la pau i la unitat del continent.

L'Ajuntament d'Olivella, per exemple, organitza el concert «Un recorregut musical per Europa», a càrrec del Duetto Lignum Rubato. L’actuació tindrà lloc el dissabte 11 de maig, a les 12 hores, a la plaça de l'Església i, un cop finalitzi, hi haurà un refrigeri.

També Cerdanyola del Vallès se suma a apropar el projecte europeu a la ciutadania i ofereix la xerrada «Intercanvis i mobilitat a la UE», amb Dolors Sales Pujol, cap de Mobilitat Professional Internacional del Servei d’Ocupabilitat de la UAB. L’acte serà el 14 de maig, a partir de les 18:30h, al Passeig del Pont, 45.

D’altra banda, Terrassa, juntament amb l'Escola el Cim i l'Oficina d'enllaç del Parlament Europeu a Barcelona, pretén difondre a altres escoles i instituts de la ciutat les oportunitats que suposa per aj jovent esdevenir escola ambaixadora del Parlament Europeu.

Una vintena de sessions infantils

L’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Biblioteques Municipals, en col·laboració amb la representació de la Comissió Europea a Barcelona, organitzen el cicle «Li deien Kalòpsia», amb espectacles oberts al públic infantil i familiar durant tot el mes de maig i fins a mitjans de juny, en una vintena de biblioteques municipals de la província de Barcelona.

Els municipis que acullen aquesta activitat són: Badalona, Cabrils, Canet de Mar, L'Hospitalet de Llobregat, La Garriga, La Llagosta, Molins de Rei, Piera, Sabadell, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Pere de Ribes, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Viladecavalls, Corbera i Vic. A més a més, enguany, el bibliobús Guilleries també hi participa.

També, en l’àmbit de les biblioteques municipals, s’impulsa aquest mes de maig un «Club de Lectura» amb un caràcter eminentment europeu ja que es comentarà la novel·la Sonka de Ignacy Karpowicz (Raig Verd), amb la dinamització del club per part de Xavier Farré, traductor de la novel·la i resident a Polònia.

La Diputació de Barcelona ofereix suport tècnic i econòmic als governs locals de la província perquè impulsin activitats i projectes d’aquesta temàtica en els seus municipis.

La commemoració del dia d'Europa respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 16 “Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Arriba 'Kalòpsia' a una vintena de biblioteques de la província de Barcelona. Foto: Comissió Europea El conte 'Kalopsia, un planeta no tan diferent' apropa als infants els valors europeus. Foto: Comissió Europea

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.