13/06/2016 14:56 h. - Ramon Viladomat

Òrrius s'incorpora al Consorci del Parc de la Serrada Litoral

El Parc de la Serralada Litoral incorporarà properament l'Ajuntament d'Òrrius com a nou membre del Consorci, després que l'Ajuntament aprovés sol·licitar la seva incorporació en la sessió plenària celebrada el passat 9 de juny. Tan bon punt el Consell Plenari del Consorci n'accepti la incorporació, Òrrius esdevindrà el 15è municipi del parc i completarà el procés d'ampliació de l'EIN aprovat l'any 2013.

El Parc de la Serralada Litoral comprèn l'espai d'interès natural la Conreria­-Sant Mateu­-Céllecs, inclòs al Pla d'espais d'interès natural aprovat el 1992, i es regeix pel seu propi Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge aprovat el 2004. Amb l'ampliació del PEIN l'any 2013, la superfície protegida va passar de 4.706 ha a 7.413 ha, amb uns límits ajustats a la realitat física i ecològica i al planejament urbanístic i territorial.

La incorporació de nou territori també va permetre incorporar més valors naturals, socials i culturals al parc, amb nous àmbits amb espècies de flora i fauna d'interès, paisatges exemplars i indrets de valor geològic, alhora que va millorar la coherència ecològica i la connectivitat entre espais naturals que disminueixen la vulnerabilitat dels hàbitats. El sector d'ampliació d'Òrrius permet la protecció i millora d'un dels sectors d'alzinars madurs més representatius del parc i incorporar l'àrea de nidificació d'astor, miloca i esparver.

El President del Consorci, Andreu Bosch, ha manifestat la seva satisfacció per aquesta iniciativa, assenyalant que amb aquesta nova incorporació, que es considera històrica, s'amplia la complicitat institucional del món local, ja que tots els municipis dins el pla especial de l'EIN de la Conreria-Sant Mateu-Céllecs formaran part del Consorci

Actualment, el Consorci del Parc de la Serralada Litoral està constituït, a més de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, pels consells comarcals del Maresme i el Vallès Oriental i els municipis d'Alella, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, la Roca del Vallès, Martorelles, Montornès del Vallès, Premià de Dalt, Santa Maria de Martorelles, Teià, Tiana, Vallromanes, Vilanova del Vallès i Vilassar de Dalt.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.