06/07/2023 12:30 h. - Edgar Mata

Ple de constitució de la Diputació de Barcelona

El dijous 13 de juliol, a les 12 del migdia, se celebrarà el ple de constitució de la Diputació de Barcelona al Paranimf de l’Escola Industrial (Carrer del Comte d'Urgell, 187. Barcelona).

Ple de constitució (13 de juliol)

Durant la sessió de constitució prendran possessió del càrrec els 51 diputats de la província de Barcelona i s’escollirà el nou president/a de la Diputació. Segons els resultats de les últimes eleccions municipals, la nova composició del Ple és la següent: PSC-PM 17 diputats; Junts-CM, 12; ERC-AM, 11; ECP-C (En Comú Podem-Confluència), 5; PP, 4; VOX, 1 i TxT (Tot per Terrassa), 1.

És imprescindible que els mitjans que tingueu interès a cobrir la sessió constitutiva us acrediteu abans de les 12:00 hores del dimecres 12 de juliol a través de l’adreça premsa@diba.cat.

Heu d’indicar, nom i cognoms de cada periodista acreditat, telèfon, correu electrònic, número del carnet d’identitat, nom del mitjà, les necessitats tècniques i, si s’escau, les peticions d’entrevistes als diputats al final de la sessió plenària. Els mitjans que porteu unitat mòbil haureu d’indicar la matrícula de cada vehicle.

A la platea del Paranimf, durant la sessió plenària, només hi podran accedir les càmeres de televisió de La Xarxa, que oferirà la senyal institucional.

S’acreditarà un únic fotògraf per mitjà, sempre amb un límit de capacitat per raons d’aforament. Els fotògrafs només podran accedir a la platea a l’inici del ple i minuts abans de la investidura del nou president o presidenta.

La resta de professionals acreditats podran seguir el Ple de constitució de la Diputació des de les grades del Paranimf -on també hi haurà un límit d’aforament- o des de les sales de premsa habilitades per poder seguir la sessió al mateix edifici del Paranimf i des d’on s’oferirà senyal de so i imatge en directe de la sessió plenària.

L’acte es retransmetrà en directe per La Xarxa i també es podrà seguir des del web de la Diputació de Barcelona (www.diba.cat) i des de youtube

Roda de premsa posterior al Ple

Acabat el ple de constitució, el nou president o presidenta de la corporació atendrà els mitjans de comunicació a la mateixa sala del Paranimf de l’Escola Industrial, on podran accedir-hi tots els professionals acreditats. Tot i que també s’oferirà senyal institucional des de La Xarxa, les televisions podran accedir a aquesta roda de premsa amb càmera.

Guió del ple

El Ple de constitució té una durada prevista d’unes dues hores, segons el següent guió:

- Constitució de la Mesa d’Edat

- Jurament o promesa dels diputats

- Proclamació dels candidats a la presidència de la Diputació

- Votació en urna i escrutini

- Proclamació i jurament o promesa del nou president o presidenta

- Torn de paraules dels grups polítics, de menor a major representació

- Intervenció del nou president o presidenta de la Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.