12/05/2022 13:42 h. - Ramon Viladomat

Presentació actuació pilot de prevenció d’incendis forestals en urbanitzacions a Sant Fruitós de Bages

L’Oficina de Prevenció d’Incendis Forestals de la Diputació e Barcelona està realitzant una actuació pilot dins el Programa de prevenció en urbanitzacions (PPU) en la urbanització les Brucardes de Sant Fruitós de Bages.

Per explicar aquesta intervenció que estan realitzant els tècnics amb maquinària d’estassada i l’adequació del terreny en un entorn amb abundància de canyes, aquest dilluns, 16 de maig, a les 11.00 h, es farà una presentació a mitjans de comunicació en la que hi participaran els responsables de l’actuació així com de l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages.

Per aquesta actuació es realitzen diferents tractaments com son una estassada continuada de canyes, recobriment amb manta biodegradable de malla i recobriment triple amb manta de llana, fibra de coco i terres sembrades.

Aquesta actuació pilot es per eliminar extensions d’una espècie al·lògena i invasora, d’alta combustió i que és de difícil eliminació ja que després d’una estassada convencional, torna a rebrotar encara amb més potència.

La intervenció que s’està realitzant en aquesta urbanització es per comprovar l’eficàcia d’evitar el rebrot de les canyes, per deixar l’espai lliure i cobert amb altres espècies de l’entorn. Per comprovar la seva eficàcia caldrà esperar uns mesos d’aquesta intervenció.

Actualment, la Diputació e Barcelona està donant suport a actuacions en prevenció d’incendis forestals en 96 urbanitzacions i nuclis de població de la província de Barcelona, amb un pressupost de 1,3 milions d’euros.

Actuació pilot de prevenció d’incendis en urbanitzacions a Sant Fruitós de Baiges

Dia: dilluns, 16 de maig

Hora: 11.00 h

Lloc: C/ Puig - Urbanització les Brucardes,  Sant Fruitós de Bages

Localització: https://goo.gl/maps/HPBMpfxhf6fgs8qz7

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.