12/02/2024 11:24 h. - Servei de Premsa

En l’acte es presentarà el Conveni marc de col·laboració interinstitucional entre la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Time Use Initiative for a Healthy Society per a la consolidació de les polítiques d’ús del temps en les agendes institucionals catalanes i internacionals, així com els seus objectius per al 2024 i 2025, que inclouen l’organització de la Time Use Week 2024 i 2025.

La presentació comptarà amb la presència de:

• Núria Vergés Bosch, directora general de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs del Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya
  • Raquel Gil, regidora de Promoció Econòmica, Treball, Feminismes  i Memòria Democràtica de l'Ajuntament de Barcelona
  • Alba Barnusell, diputada presidenta de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona
  • Gemma Badia, consellera delegada de Polítiques Socials i d'Igualtat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Joan Francesc Pont i Marta Junqué, Junta de la Barcelona Time Use Initiative

El 2020 es va presentar públicament l’estratègia de col·laboració interinstitucional entre la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la principal associació en polítiques del temps a Catalunya, la Barcelona Time Use Initiative for a Healthy Society, a la que pocs mesos després s’hi va sumar l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i que ha aconseguit situar a Catalunya com a referent mundial en les polítiques d’ús del temps, així com dur a terme la Time Use Week el 2020, 2021, 2022 i 2023, l’esdeveniment internacional sobre les polítiques del temps que se celebra anualment amb ciutats, regions i persones referents d’arreu del món.

Quatre anys més tard, i havent aconseguit els objectius que es proposaven, les quatre institucions i la TUI tornen a renovar l’estratègia, després d’haver-ho fet el juliol del 2022.  D’entre els objectius assolits destaquen: 1) Catalunya i Barcelona han esdevingut referents europeus en polítiques del temps, tal com demostra l’elecció de Barcelona com a Capital Mundial en polítiques del Temps a 2022, la celebració de la Time Use Week durant quatre anys consecutius a Catalunya, o l’organització, el 2021 a Barcelona, del Congrés Mundial de Recerca en Usos del Temps de l’Aliança Internacional de Recerca en Usos del Temps (IATUR), 2) s’ha posat el dret al temps a l’agenda catalana i internacional, amb la signatura de la Declaració de Barcelona en Polítiques del Temps, a la que s’hi ha sumat més de 100 organitzacions internacionals; i 3) totes les institucions catalanes han reactivat  i/o enfortit les seves polítiques del temps pròpies.

Dades de localització

Acte: Presentació de l'estratègia conjunta interinstitucional per consolidar Catalunya com a referent mundial en polítiques del temps

Dia: 14 de febrer del 2024

Hora: 12.30 h.

Lloc: Recinte de l'Escola Industrial. Edifici del Vagó, 3a planta. Sala d'actes. Accés per al carrer Rosselló, 101.

Es prega confirmació d’assistència.

Contacte: communication@timeuse.barcelona  / Tel. 607981487 (Marta Junqué)

Equip de Comunicació de la Time Use Initiative for a Healthy Society

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.