Societat - 23/06/2016 13:30 h. - Marisa Díez

Presentació del SIDH a la 24a Conferència Europea de Serveis Socials

La Diputació de Barcelona va presentar ahir, a La Haia, el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH), en el marc de la 24a Conferència Europea de Serveis Socials. Aquest servei, que la Diputació ha desplegat per totes les comarques barcelonines, es considera un model d'èxit de treball preventiu davant l'endeutament hipotecari.

El desenvolupament del SIDH s'ha fet a través de la col·laboració interadministrativa entre la Diputació, els ajuntaments, els consells comarcals i la Generalitat de Catalunya (Ofideute), i amb la participació dels col·legis d'advocats de la demarcació de Barcelona.

Els 34 punts SIDH de la demarcació de Barcelona, amb una cobertura de 34 municipis, tenen per objectiu oferir informació, assessorament i intermediació amb les entitats financeres per al manteniment de l'habitatge per part de la persona propietària i el seu nucli familiar. S'hi pot accedir a través dels Serveis Socials Municipals, les Oficines Locals d'Habitatge i les Oficines Locals de Consum.

Aquest servei preventiu, que s'ha desenvolupat per acostar la intermediació a la ciutadania dels tots els municipis de Barcelona, ha atès al voltant de 1.500 famílies, i un 67% de les intermediacions realitzades han finalitzat amb un acord favorable per a aquestes.

El SIDH s'ha presentat avui en el  marc de la Conferència, organitzada per la Xarxa Social Europa (ESN), concretament en la sessió de debat "La lluita contra la pobresa a través de fer front al deute familiar", en què han participat també representants del Centre Públic de Benestar Social d'Antwerp (Bègica) i de l'Agència de Seguretat Social (UWV), d'Holanda.

La Xarxa Social Europea (ESN) ha organitzat la 24a Conferència Europea de Serveis Socials (ESSC) en cooperació amb la presidència neerlandesa del Consell de la Unió Europea i la ciutat de La Haia, amb el lema "El futur és local".  L'objectiu és compartir com els serveis públics poden col·laborar més eficaçment amb les comunitats locals i els seus ciutadans en la lluita contra la pobresa i l'exclusió social. S'han reunit més de 400 professionals de tots els nivells de govern, les empreses del sector privat i les organitzacions del tercer sector.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.