22/03/2024 12:30 h. - Servei de Premsa

Resolució de l’adjudicació del recurs tècnic per a l’actualització del Pla municipal de prevenció d’incendis forestals

L’Àrea d’Espais Naturals i Infraestructura Verda de la Diputació de Barcelona ha resolt la convocatòria per a l’adjudicació dels recursos de revisió dels plans de prevenció d’incendis forestals de 187 municipis de la província en el marc del Catàleg de serveis 2024-2027.

El Pla municipal de prevenció d'incendis forestals (PPI) és un instrument de planificació i gestió definit a la Llei 6/1988 Forestal de Catalunya amb l’objectiu de reduir el risc d'inici i propagació dels incendis forestals i facilitar-ne l'extinció. És obligatori per a tots els municipis en zona de risc d’incendis. Aquest pla preveu la construcció, la millora i la consolidació de les infraestructures territorials estratègiques necessàries per als mitjans terrestres i aeris d’extinció d’incendis forestals.

El document conté fitxes d’actuacions prioritzades i valorades sobre els elements inventariats de la xarxa estratègica d’infraestructures i d’elements vulnerables i de risc, un programa anual per a tota la seva vigència, i un mapa complet de l’àmbit municipal amb representació dels elements més rellevants. La revisió i actualització del pla dins del període de vigència, de sis anys, permet que el document segueixi en vigor.

Actualment, els 275 municipis de la província de Barcelona amb obligació o recomanació legal de comptar amb un PPI vigent ja disposen del document.

Més informació: Relació de municipis i any previst per a la revisió del PPI

Les actuacions de la Diputació de Barcelona en matèria de prevenció d’incendis forestals responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 13 “Acció climàtica” i número 15 “Vida terrestre”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.