22/04/2016 16:38 h. - Glòria Santamaria

Sant Esteve Sesrovires inaugura l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martinez, ha inaugurat aquest migdia l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Sant Esteve Sesrovires, juntament amb l'alcaldessa del municipi, Maria del Carme Rallo i la regidora de Comerç, Elisenda Barberà.

A l'acte, la diputada ha lliurat a l'alcaldessa la placa acreditativa de Servei Públic de Consum de l'OMIC, adherit a la Xarxa Local de Consum (XLC), constituïda per 312 ens locals de la demarcació de Barcelona i que compte amb el suport de la Diputació.

L'OMIC, ubicada a les dependències de l'Àrea de Promoció Econòmica a l'edifici de l'ajuntament és un servei d'àmbit municipal que ofereix informació, assessorament, tramitació de denúncies i reclamacions de consum, campanyes d'inspecció informativa a establiments i tallers de sensibilització en matèria de consum, entre d'altres.

Des de l'any 2005, l'Ajuntament de Sant Esteve està adherit a la Xarxa Local de Consum (XLC), òrgan creat per la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de dinamitzar i coordinar les polítiques de defensa de les persones consumidores i usuàries.

En aquest temps s'han tramitat més de 450 expedients, dels quals, un 48% gestionats des de la Bústia del Consumidor i un 52% a través de la Unitat Mòbil de la Diputació que un cop al mes visita el municipi. La major part de les reclamacions que es tramiten estan relacionades amb subministres de la llar com aigua, llum, gas i majoritàriament amb la telefonia.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.