15/06/2016 14:02 h. - Edgar Mata

Sentilo es presenta a la City Protocol Society d'Amsterdam

La Diputació de Barcelona ha presentat la seva plataforma Sentilo al servei dels municipis a la reunió anual de la City Protocol Society (CPS), celebrada a Amsterdam.

Sentilo és una solució de codi obert àmpliament acceptada com a plataforma transversal de recollida de dades de sensors, a partir de la qual la Diputació ha desenvolupat una modalitat multi-ciutat per als municipis de la demarcació. Sentilo connecta diferents fonts d'informació (sensors, sistemes d'informació, xarxes socials...) dels serveis municipals (mobilitat, eficiència energètica, reg,  participació, assistència sanitària, etc.) i pot distribuir aquesta informació a diferents sistemes perquè tant els gestors municipals com els ciutadans en puguin fer ús.

La interoperabilitat dels diferents sistemes d'informació permet la creació de nous serveis per a les ciutats i per als seus ciutadans (generació de noves dades obertes, noves aplicacions al servei dels ciutadans que utilitzen informació de diferents fonts, anàlisi de dades per a la gestió eficient dels serveis municipals, etc...).

La reunió anual de la City Protocol Society (CPS) és una activitat paral·lela al congrés Smart City Event 2016, celebrat també a Amsterdam. La CPS és una comunitat de ciutats, institucions i empreses que treballen col·laborativament per trobar solucions eficients i responsables als reptes de l'acceleració del creixement urbà. L'objectiu d'aquesta comunitat és avançar cap a ciutats i regions intel·ligents i sostenibles, així com millorar la vida dels ciutadans d'aquestes àrees.

A la reunió, la Diputació també va presentar una nova eina complementària a la plataforma Sentilo, un mòdul que permet l'emmagatzematge i anàlisi de totes les dades que provenen de Sentilo i que es posa a disposició dels municipis de la demarcació.

La Diputació ha realitzat el desenvolupament de la versió multi-ciutat de Sentilo i ofereix aquest servei des del seu cloud privat als municipis de la demarcació que ho sol·licitin. El desenvolupament i difusió d'aquestes solucions tecnològiques s'emmarca dins l'estratègia Smart Region de la corporació.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.