20/01/2022 13:16 h. - Ramon Viladomat

Sessió explicativa sobre descàrrega d’informació i dades geogràfiques obertes dels municipis de Barcelona

La Diputació de Barcelona organitza una sessió explicativa de com fer ús i accedir a diferents continguts informatius que ofereix el nou servei de descàrrega de dades obertes geogràfiques i espacials del portal IDEBarcelona. La sessió, oberta a tothom, tindrà lloc dimarts 25 de gener, entre 10 i 11 del matí, per streaming a través de YouTube.

Entre les informacions que es publiquen en format vectorial en aquest portal de dades cal destacar la cartografia topogràfica municipal escala 1:1000, que inclou sòls urbans i urbanitzables i sectors d'interès en sòl no urbanitzable de la majoria de municipis de la demarcació de Barcelona. Aquest servei pretén oferir a l'Administració pública, als col·lectius acadèmic i professionals i a la societat en general, una eina que faciliti la informació per al coneixement, la planificació i la gestió del territori.

En aquesta sessió, en la que hi participarà el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, inclourà una presentació i debat centrat en les dades geogràfiques i la informació geogràfica local, el seu valor i les possibilitats d'ús i reutilització a través del nou recurs en línia de la IDEBarcelona.

El portal IDEBarcelona conté informació repartida entre cinc elements fonamentals com són dades d’informació geogràfica temàtica que es visualitzen a través de visors de mapes; metadades, amb descriptors de les dades com data de la cartografia, format o propietari; geoserveis, amb les funcionalitats que s'ofereixen als usuaris i que són accessibles mitjançant un navegador web; nomenclàtor, que permet una cerca en un mapa d'una informació geogràfica; i organització, amb l'estructura organitzativa, recursos humans, estàndards i normes que fan que els sistemes puguin interoperar, així com lleis com la Directiva Europea INSPIRE, o regles i acords entre els productors de dades, entre d’altres.

Podeu seguir la sessió en aquest enllaç

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 “Indústria, innovació i infraestructures”, 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i 16 “Bon govern i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

IDEBarcelona Infraestructura de Dades Espacials dels municipis de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.