15/06/2023 13:01 h. - Servei de Premsa

Sessió informativa sobre el Pla d’informació i vigilància contra incendis forestals (PVI) estiu 2023

Dimarts 20 de juny, a les 11 h, a Sant Llorenç Savall, es farà una sessió informativa sobre el desplegament del Pla d’informació i vigilància contra incendis forestals (PVI) que la Diputació de Barcelona inicia el 21 de juny en 275 municipis de la província.

Aquest any, com a novetat, es posa en marxa un nou model a l’Alt Penedès, Garraf i Vallès Occidental, amb la incorporació de les ADF, que forma part del pla de transició cap a la modernització del PVI.

En aquesta sessió informativa, hi participaran el diputat d’Espais Naturals en funcions, Valentí Junyent, acompanyat del cap de l’Oficina de Prevenció d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari, Jaume Minguell, i del Secretariat de les Federacions d’Agrupacions de Defensa Forestal (SFADF).

L’acte anirà seguit d’una visita a dos emplaçaments de Sant Llorenç Savall, amb explicació tècnica: en un primer, on s’han realitzat actuacions de prevenció (franges forestals) i en un segon, on s’han dut a terme treballs de restauració després d’un foc. Sant Llorenç Savall va ser un dels municipis afectats per l’incendi de 2003, que va cremar més de 4.500 hectàrees, unes 1.500 del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Els mitjans de comunicació que vulguin venir des de Barcelona, s’habilitarà transport des de la seu de la Diputació de Barcelona (Rbla. Catalunya, 126, Barcelona), a les 9.15 h.

Els mitjans que vulguin utilitzar aquest servei de transport han d’enviar un correu electrònic a premsa@diba.cat abans de dilluns 19 de juny a les 15 h.

Dia: dimarts 20 de juny

Hora: 11 h. Explicació del PVI i novetats d’aquest 2023

Posteriorment: visita a llocs afectats per l'incendi forestal del 2003 on s’han realitzat actuacions de prevenció i de restauració, amb explicació tècnica

Lloc de trobada: Àrea de Rocamur – El Marquet de les Roques (Vall d’Horta - Sant Llorenç Savall)

Localització: https://goo.gl/maps/DJPKBrAS28Gg27376

Acreditacions i transport: premsa@diba.cat, abans de dilluns 19 de juny a les 15 h

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.