30/04/2024 10:06 h. - Beatriu Sanchís

Torna el Docs Barcelona, la gran festa del documental, també al territori

Arriba una nova edició del Docs Barcelona, el festival internacional de cinema documental, que programa del 2 al 12 de maig, 40 llargmetratges i 10 curts a sales i espais de Barcelona, i en nou municipis més al Docs A Prop, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La 27a edició del Doc Barcelona programa les projeccions al CCCB i els cinemes Renoir Floridablanca i fora de Barcelona a Arenys de Mar, Granollers, La Garriga, Manresa, Martorelles, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts i Tona.

La programació d’enguany explora una gran diversitat de temes com el colonialisme, els perills del món digital, l’empoderament de les dones, les diferents formes i expressions de l’amor, entre d’altres.

El festival s’inaugura aquest dijous 2 de maig amb “Agent of Happiness”, una coproducció entre Hongria i Buthan dirigida per Arun Bhattarai i Dorottya Zurbó que es va presentar al Festival de Sundance i que qüestiona l’etiqueta de Bhutan com a país més feliç del planeta.

Com a novetat, el festival estrena la secció Docs&Cat, per posar de relleu la diversitat de produccions i de temàtiques dels documentals fets a casa nostra. Com és habitual, bona part de la programació es podrà seguir en línia a través de la plataforma Filmin.

Durant el certamen més d’una cinquantena de directors i directores convidats passaran per les sessions, com el tàndem creatiu format pels francesos Raymond Depardon i Claudine Nougaret, que rebran el Premi Docs d’Honor i de qui s’oferirà una retrospectiva, amb una xerrada a la Filmoteca de Catalunya.

Quatre pel·lícules al Docs A Prop

La selecció de títols de l’apartat Docs A Prop, que es podrà veure en nou municipis fora de Barcelona, la conformen quatre documentals:

• "Binu. Història de dues estrelles", de Guillem Cabra i Mar Clapés, sobre la determinació dels propietaris de El Racó d’en Binu, el primer restaurant català en rebre dues estrelles Michelin fora de Barcelona.
  • "Casa Reynal", de Laia Manresa, en què la directora busca rescatar la casa familiar de l’àvia morta abans que la propietat es vengui.
  • "Pelikan blue", de László Csáki, un documental d’animació sobre les desventures de tres joves a l’Hongria dels 90 que falsifiquen bitllets de tren per veure món viatjant.
  • “Pure unknown” de Valentina Cicogna i Mattia Colombo, dedicat a la lluita de la metgessa forense, Cristina Cattaneo, per donar dignitat als cossos sense nom que arriben a la costa italiana.

Consulteu el calendari de projeccions del Docs A Prop a Arenys de Mar, Granollers, La Garriga, Manresa, Martorelles, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts i Tona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Festival Docs Barcelona. Platea. Imatge: Docs Barcelona Festival Docs Barcelona. Platea. Imatge: Docs Barcelona Festival Docs Barcelona. Fotograma "Agent of happiness"

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.