14/06/2016 15:43 h. - Ramon Viladomat

Trobada d'Estudiosos del Parc del Foix amb 22 ponències naturalistes i històriques

El Parc del Foix, de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, organitza aquest dijous, 16 de juny, la IV Trobada d'estudiosos del parc, un encontre en el que hi participaran prop d'una seixantena de naturalistes, investigadors i historiadors vinculats a aquest territori de la conca del riu Foix que presentaran un conjunt de 22 ponències. La jornada, que tindrà lloc al Centre Cívic de Clariana, serà inaugurada pel diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer i l'alcalde de Castellet i la Gornal i president del Consorci del Parc del Foix, Miguel Delgado.

Andoni Canela / Diputació de Barcelona

Al llarg de la jornada es presentaran 22 ponències d'estudis realitzats en l'àmbit del riu Foix durant els darrers quatre anys, i que abasten diferents àmbits científics com la natura, medi ambient, patrimoni cultural, història, geografia o geologia, desenvolupats en els darrers quatre anys.

Entre les ponències que es presentaran hi ha un estudi sobre la qualitat de l'aigua del pantà del Foix sota el títol "És possible revertir la ultraeutròfia de l'embassament del Foix", a càrrec del grup de recerca consolidat F.E.M. (Freshwater Ecology and Management) de la Universitat de Barcelona dirigit pel catedràtic d'Ecologia, Narcís Prat, així com una sessió sobre el Centre Internacional UNESCO de Reserves de la Biosfera Mediterrànies i el Parc del Foix, a càrrec de Martí Boada, Roser Maneja i Cinthia Pereira.

Una de les ponències anirà a càrrec d'alumnes de l'escola de la Ràpita que presentaran un treball realitzat sobre la importància de l'aigua potable. A la cloenda s'estrenarà el documental "Entorn geològic del Foix. Del triàsic al quaternari" de Xavier Bayer, Manuel Gómez i Pep Guasch.

Programa de la IV Trobada d'estudiosos del Foix

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.