22/04/2016 14:15 h. - Ramon Viladomat

Un estudi sobre geografia sagrada de la muntanya catalana, primer premi Rafael Patxot

En el marc del Premis Sant Jordi 2016 que atorga l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), ahir es va lliurar el primer premi Rafael Patxot i Jubert, instituït pel Consell Assessor de la Masia Mariona. En aquesta primera edició es va premiar el treball presentat per Maria Garganté i Llanés i Xavier Solà i Colomer, "Santuaris, ermites i capelles a l'època del Barroc (segles XVI-XVIII): geografia sagrada de la muntanya catalana.

Foto: IEC

El premi, que comptà amb l'assistència del diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer, és concedeic a un treball de recerca sobre alguns aspectes afins a la trajectòria intel·lectual i científica de Rafael Patxot, i és un homenatge al que fou un dels principals mecenes de la ciència a Catalunya en la primerat meitatat del segle XX.

El treball seleccionat pel premi va ser atorgat per unanimitat pel Consell Assessor de la Masia Mariona i integrat per Manuel Castellet, membre de la Secció de Ciències i Tecnologia, Josep Massot i Manuel Jorba, membres de la Secció Històrico-Arqueològica de l'Institut d'Estudis Catalans.

Els premis de l'IEC, instituïts el 1914, tenen com a finalitat de distingir obres i investigadors de tots els àmbits de la ciència i de la cultura catalanes, i s'atorguen a persones i a obres que destaquen per la seva vàlua científica o acadèmica.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.