11/07/2024 08:30 h. - Núria Peláez

Una cinquantena de pimes acceleren el seu negoci amb la Diputació de Barcelona i PIMEC

48 empreses han participat en la 12a edició del programa ‘Accelera el creixement’, de les quals 11 del Baix Llobregat, 10 del Vallès Occidental, 7 del Barcelonès, 5 del Maresme, 5 d’Osona, 4 del Vallès Oriental, 2 del Bages i 1 de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Garraf i el Moianès. Més de 85 empreses han presentat la seva candidatura per a la 13a edició. El 31% augmenta la seva facturació després de passar pel programa.

Un total de 48 empreses de la província de Barcelona han participat a la 12a edició del programa ‘Accelera el creixement’, promogut per la Diputació de Barcelona i PIMEC per dotar les pimes d’un pla de creixement i d’acció i les eines de suport per portar-lo a terme. Els resultats demostren que el programa té un impacte directe en el negoci de les pimes participants: el 31% augmenta la seva facturació després de passar pel programa, el 29% la plantilla i el 64% ha introduït nous productes i serveis, entre d’altres canvis.

Durant les 12 edicions que s’han fet fins ara, ja han participat al programa ‘Accelera el creixement’ un total de 597 empreses. La majoria procedeixen del Vallès Occidental (24%), Baix Llobregat (19%) i Vallès Oriental (14%); tenen una mitjana de 19 treballadors/es, desenvolupen la seva activitat al sector industrial (56%) i facturen una mitjana de 3,2 milions d’euros.

Durant els 9 mesos que dura el programa, les pimes participants disposen d’acompanyament personalitzat a càrrec d’experts en diferents àrees de gestió empresarial, treballen en un pla de creixement i compten amb suport per executar-lo. El programa les ajuda en aspectes com la transformació digital, les millores en la comercialització de productes i serveis, l’estructura financera, la internacionalització o l’organització empresarial.

Per participar a la 13a edició del programa s’han rebut candidatures de 86 pimes, de les quals s’han seleccionat 50 que iniciaran el programa el proper mes de setembre.

L’adjunt a la presidència de PIMEC, Miquel Camps, s’ha mostrat satisfet pels resultats del programa: “Edició rere edició estem aconseguint enfortir el teixit productiu, impulsant la competitivitat, la viabilitat i la productivitat de les empreses participants”, ha destacat. Per això, ha encoratjat les pimes catalanes a participar-hi per assolir els seus reptes i posar fi a les seves problemàtiques més habituals. Finalment, Camps ha recordat que la millora de la situació empresarial permet el progrés social perquè les pimes “són el nostre motor econòmic, generadors de riquesa i ocupació”.

En la seva intervenció durant l’acte de cloenda de la 12a edició, la diputada de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana María Martínez, ha posat en valor la tasca dels 87 centres locals de serveis a les empreses de la província, que “van atendre el 2023 més de 64.000 persones emprenedores i gairebé 40.000 empreses, ajudant a crear 2.364 empreses que, en conjunt, han generat més de 3.000 nous llocs de treball”. Martínez ha celebrat que el programa ‘Accelera el Creixement’ hagi arribat ja a la seva 12a edició. “En aquests dotze anys han passat per aquest programa 597 negocis. Sabem que és un programa exitós i que molts de vosaltres, amb el pas dels anys, encara el recomaneu", ha recordat.

A l'acte de cloenda de l’12a edició del programa també hi ha participat Àurea Rodríguez, experta en innovació, amb la conferència “Antes muerta que sin IA”.

Consulta la fotogaleria amb les imatges de l'acte de cloenda de la 12a edició del programa "Accelera el creixement".

Empreses participants a la 12a edició del programa Accelera el creixement’:

EMPRESA Municipi
Suministros Generales para Laboratorio, SL Badalona
Sunon (Innovatblind, SL) Vic
Transformados Termoplásticos, SL Santa Eulàlia de Ronçana

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Foto de família de l'acte de cloenda de la 12a edició del programa Accelera el Creixement. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.