20/07/2022 12:33 h.

Guia per a l'avaluació municipal de plans integrats de gestió dels mosquits urbans

© Shutterstock.com / AUUSanAKUL

L'augment de diferents poblacions de mosquits en el territori que s'ha produït en els darrers anys i el risc que això pugui provocar l'aparició de malalties fa necessari que actuem preventivament sobre aquests vectors, per tal de minimitzar aquest risc.

La gestió integrada és fonamental per prevenir i controlar les poblacions de mosquits i tallar els cicles de transmissió dels diferents virus del quals són vectors. Aquest tipus de gestió prioritza l'ús de tècniques i productes que generen menys risc per a la salut i el medi ambient i potencia la comunicació (amb guies, cartells, vídeos,...) dels factors ambientals que ajuden a la proliferació dels mosquits, com una de les activitats preventives més eficients.

Aquesta guia, fruit del conveni de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona i el Servei de Control de Mosquits del Consell Comarcal del Baix Llobregat, realitza una síntesi descriptiva de les millors tècniques, actituds, recursos i mètodes posats en acció per aquest servei, i té com a objectiu donar suport als ajuntaments quant a les competències pròpies i obligatòries, ja que per llei són responsables de mantenir el control de plagues ambientals.

Enllaç al document