Sessió de treball "L’abordatge de les crisis sanitàries en els plans locals de salut"

13/04/2021 10:00 - 12:00

Els Plans locals de salut planifiquen una política activa de salut a mitjà i llarg termini. Són una eina que ajuda als municipis a desplegar les competències de vigilància, promoció i protecció de la salut pública que tenen atorgades les administracions locals.

Des de l'Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar, a través del Servei de Salut Pública, fa anys que acompanyem als municipis en l'elaboració de plans locals de salut.

La gestió i superació de situacions de pandèmia i de crisis sanitàries no havien estat fins ara una realitat tinguda en compte pels plans locals de salut. Tanmateix, la situació creada per la pandèmia de la COVID-19 fa desitjable incorporar en els plans locals de salut objectius dirigits a esdevenir organitzacions preparades per afrontar situacions adverses de salut i contribuir a la recuperació d'aquesta crisi sanitària.

Des de Diputació de Barcelona estem confeccionant una guia d'orientacions per fer dels plans locals de salut un instrument útil per a l'abordatge efectiu de situacions d'emergència sanitària. La guia sintetitza l'experiència internacional i pràctiques de referència en l'abordatge d'emergències sanitàries i climàtiques. En l'elaboració de la guia han intervingut també alguns municipis de la província amb plans locals de salut o en vies de tenir-lo, els quals han aportat i reflexionat sobre la seva experiència.

Us convidem a una sessió de treball on exposar-vos el conjunt d'orientacions elaborades i debatre de quina manera podeu aplicar aquestes orientacions en els vostres plans locals de salut.

La sessió de treball serà el dimarts 13 d'abril de 10 h a 12 h per videoconferència. Es requereix inscripció prèvia abans del dimecres 7 d'abril.

Programa de la sessió

Enllaç al formulari d'inscripció