13/06/2023 13:25 h.

Estudi d’urbanització en plataforma única de l’àmbit de Terrassola

Plaça Sant Marçal. Torrelavit. Imatge: Helena Sanz Palau

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Torrelavit l'Estudi d’urbanització en plataforma única de l’àmbit de Terrassola.

Torrelavit va iniciar la urbanització en plataforma única del carrer Major l’any 2013 i la voluntat és fer extensiva aquesta pacificació a tot el nucli de Terrassola, millorant l’accessibilitat i la seguretat pels vianants, tot i seguir contemplant la possibilitat d’accés rodat i aparcament pels veïns i veïnes.

L’Estudi planteja unes propostes d’urbanització que van més enllà del que és la urbanització en plataforma única. Planteja un espai públic per les persones, connectat i estructurat de forma que esdevingui un element de suport de la vida comunitària de l’àmbit i que alhora faci valdre el patrimoni edificat i el paisatge urbà del nucli antic. A la proposta s’incorpora també verd urbà, tant arbrat com arbustiva, ja que és molt poc present actualment i ajudarà a disminuir l’efecte illa de calor a l’estiu. Amb la incorporació de mobiliari urbà, es generaran noves zones d’estada i relació a l’aire lliure, especialment a les petites placetes que es creen als encreuaments dels carrers.

Les propostes s’han plantejat tenint presents els criteris recollits a l’Eina per a l’avaluació dels determinants de salut en l’espai públic i ha tingut en compte els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030, i especialment els ODS 3, ODS 5 i ODS 11.

Aquest estudi, que inclou una previsió de costos i una proposta d’execució per fases per a programar la inversió, és una eina que facilita la decisió municipal respecte les inversions a realitzar per a la futura reurbanització del nucli de Terrassola.