07/07/2023 12:41 h.

Estudi de programació de l’ampliació del Centre Cultural Can Costa

Vista interior Can Costa. Foto: Alejandro Egea Guardiola

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Taradell l'Estudi de programació de l’ampliació del Centre Cultural Can Costa.

Taradell va inaugurar l’any 2003 el centre cultural Can Costa, fruit de la rehabilitació parcial d’una antiga nau industrial ubicada al centre del municipi. Amb el pas del temps, l’activitat cultural del municipi ha anat creixent, així com el nombre d’entitats, i l’Ajuntament es planteja ara l’ampliació de l’equipament amb nous usos complementaris, tot reconvertint i integrant a l’equipament existent la part de les naus que no va ser objecte d’intervenció inicialment.

L’Ajuntament vol disposar dels següents espais:

• un nou arxiu municipal, unificant i centralitzant els diferents espais dispersos actualment pel municipi en un únic espai de tractament, dipòsit i consulta
  • espais per a reunió de les entitats i activitats de formació, complementaris als ja existents, així com espais de magatzem per a les entitats
  • nous espais expositius, tant per a l’exposició fixa de béns, com l’antic teler ubicat avui a l’altell, com per a exposicions temporals
  • una nova sala fosca per a activitat escènica amb capacitat per a 200 persones.

L’estudi ha analitzat les necessitats expressades per l’Ajuntament, les ha complementat amb enquestes d’usos a les entitats i ha plantejat 3 propostes d’implantació diferents dels serveis requerits en l’edifici existent, analitzant els avantatges, inconvenients i costos de cadascuna de les opcions.

Amb aquest treball l’Ajuntament de Taradell disposa d’una eina per a facilitar la presa de decisió a l’equip de govern sobre les actuacions i inversions a realitzar per aconseguir l’ampliació de l’equipament cultural de Can Costa.

Per a la redacció d’aquest treball s’han tingut presents els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030, i especialment els ODS3, ODS 5 i ODS11.