06/07/2023 12:16 h.

Estudi de programació del teatre-sala polivalent municipal

Vista exterior teatre. Foto: 4 RATLLES ARQUITECTES SLP.jpg

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Dosrius l'Estudi de programació del teatre-sala polivalent municipal.

L’Ajuntament de Dosrius és propietari de l’antic edifici del Sindicat-Centre Parroquial, ubicat al carrer Mn. Jacint Verdaguer 11-13, construït l’any 1921 i amb una superfície aproximada de 300 m². Actualment, l’edifici està en desús, però durant més de 80 anys aquest edifici havia acollit l’única sala del poble dedicada a activitat cultural: projecció de pel·lícules, teatre, xerrades i també representacions escolars són alguns dels actes que s’havien realitzat a la sala fins a principis del segle XXI.

L’actual consistori té la voluntat de poder dotar novament al municipi d’un equipament que pugui acollir activitat escènica i musical de petit format i que, alhora, pugui integrar també la seu de l’escola de música, que actualment imparteix les seves classes a l’escola d’infantil i primària.

L’Estudi de programació ha servit per analitzar la voluntat municipal que a mitjà termini l’antic equipament pugui tornar a ser el centre de referència cultural i musical del municipi.

El treball ha analitzat quatre opcions per tal d’aconseguir una sala polivalent-teatre que resolgui les necessitats del municipi per a activitat de petit format i compleixi els requisits funcionals i normatius per a aquest tipus d’activitats. Les opcions es plantegen de menor a major intervenció i ampliació de l’edifici existent, i aconsegueixen encabir uns programes funcionals més o menys amplis en funció d’això i de les possibilitats edificatòries futures de la parcel·la.

Per a cadascuna de les alternatives d’implantació el treball ha analitzat els avantatges, els inconvenients i els costos associats, amb la voluntat d’oferir a l’ajuntament un document que els faciliti la presa de decisió sobre les actuacions i inversions a realitzar per a disposar del nou equipament.

Per a la redacció d’aquest treball s’han tingut presents els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030, i especialment els ODS3, ODS 5 i ODS11.