19/01/2015 10:27 h.

Matadepera rep el Pla de Clavegueram

Joaquim Ferrer entregant a l'alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona, el Pla Director de Clavegueram

El vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Joaquim Ferrer, ha entregat a l'alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona, el Pla Director de Clavegueram, que constitueix una eina bàsica per planificar les inversions que han de garantir la funcionalitat de la xarxa de clavegueram.

Per aquest treball s'ha actualitzat l'inventari amb les inversions fetes i s'ha passat una càmera per conèixer l'estat dels trams de xarxa amb més incerteses. Per tal de facilitar la consulta de tota aquesta informació, s'ha elaborat un Sistema d'Informació Geogràfic a (GIS) que, a més, s'ha incorporat al SITMUN (Sistema d'Informació Territorial Municipal) de la Diputació de Barcelona, fet que permet la consulta de les característiques de qualsevol punt de la xarxa. Seguidament, s'ha modelitzat la xarxa per determinar-ne les mancances, tant en temps sec com de pluja.

Amb aquest treball s'ha analitzat la funcionalitat de la xarxa amb l'actual sòl urbà i amb els creixements previstos i s'ha estudiat el manteniment necessari. També es proposen les actuacions que cal executar per corregir els dèficits de la xarxa, es valoren econòmicament i es prioritzen.