07/07/2023 12:21 h.

Pla inicial de manteniment dels equipaments municipals

Biblioteca Mercè Rodoreda, Sant Joan Despí. Foto: TBA FACILITIES SLU

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Sant Joan Despí el Pla inicial de manteniment dels equipaments municipals.

Els plans inicials de manteniment són una eina per a l'avaluació d'equipaments en ús, a partir de tres eixos bàsics: el seu estat de conservació actual, les actuacions necessàries per mantenir l’edifici en condicions d’ús acceptables i la gestió eficient d’aquest manteniment.

L’objectiu és obtenir una priorització en el temps d’aquelles actuacions que cal fer, d’una banda, perquè l’edifici funcioni correctament, és a dir, actuacions de manteniment correctiu, i de l’altra, per mantenir-lo en bon estat de conservació, donant indicacions sobre el manteniment preventiu i els contractes externs.

Sant Joan Despí disposa de 15 instal·lacions municipals, que actualment estan oferint servei a la població, en diferents estats de conservació i manteniment.

Amb aquest treball l’Ajuntament disposa d’un document que li permetrà planificar les inversions en manteniment, allargar la vida útil dels edificis i les seves instal·lacions, donar un millor servei a l’usuari, garantir la seguretat de les instal·lacions, disposar d’uns equipaments més respectuosos amb el medi ambient i disminuir les despeses de manteniment.

Per l’elaboració d’aquest treball s’han tingut en compte els Objectius de Desenvolupament Sostenible. En especial el 7, energia neta i assequible, l’11, ciutats i comunitats sostenibles, el 12, consum i producció responsables i el 13, acció climàtica.