21/07/2023 11:56 h.

Pla inicial de manteniment dels equipaments municipals

Equipament a Sallent. Foto: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Sallent el Pla inicial de manteniment dels equipaments municipals.

L’objectiu d'aquest treball és obtenir una priorització en el temps d’aquelles actuacions que cal fer, d’una banda, perquè l’edifici funcioni correctament, és a dir, actuacions de manteniment correctiu, i de l’altra, per mantenir-lo en bon estat de conservació, donant indicacions sobre el manteniment preventiu i els contractes externs.

S’han analitzat un total de 19 instal·lacions municipals, que actualment estan oferint servei a la població, en diferents estats de conservació i manteniment.

Amb aquest treball l’Ajuntament disposa d’un document que li permetrà planificar les inversions en manteniment, allargar la vida útil dels edificis i les seves instal·lacions, donar un millor servei a l’usuari, garantir la seguretat de les instal·lacions, disposar d’uns equipaments més respectuosos amb el medi ambient i disminuir les despeses de manteniment.

Per l’elaboració d’aquest treball s’han tingut en compte els Objectius de Desenvolupament Sostenible. En especial el 7, energia neta i assequible, el 12, consum i producció responsables i el 13, acció climàtica.