12/07/2023 13:04 h.

Projecte d’execució de la rehabilitació energètica de la Casa Consistorial de Casserres

Casa Consistorial de Casserres. Foto: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Casserres el Projecte d’execució de la rehabilitació energètica de la Casa Consistorial.

La Casa Consistorial de Casserres, situada al nucli antic, presenta problemes de confort i eficiència energètica, principalment degudes a mancances d’aïllament tèrmic en la seva envolvent i a no tenir un sistema de climatització integral.

L’objectiu del projecte de rehabilitació energètica és la reducció d’almenys un 30% del consum d’energia primària no renovable de l’edifici. El projecte planteja l’addició d’aïllament tèrmic a les cobertes de l’edifici, la millora de l’estanquitat de les fusteries existents, la renovació del sistema de climatització actual per un sistema integrat i d’alt rendiment i la instal·lació d’un sistema de renovació d’aire. Amb aquestes mesures s’aconsegueix una reducció de l’indicador global de consum d’energia primària no renovable d’un 40%.

El projecte ha tingut presents els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030, i especialment els ODS7, ODS11 i ODS13.

El projecte permetrà treure a licitació l’obra i que el municipi de Casserres tingui una Casa Consistorial amb confort tèrmic i energèticament més sostenible.