17/07/2023 11:25 h.

Projecte d’urbanització de la plaça del carrer Indústria de Sant Mateu de Bages

Proposta plaça, St. Mateu de Bages. Foto: Ana Coello de Llobet

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Sant Mateu de Bages el Projecte d’urbanització de la plaça del carrer Indústria.

El nucli de Valls de Torroella, dins el municipi de Sant Mateu de Bages, disposa d’un espai sense urbanitzar destinat majoritàriament a aparcament, i l’Ajuntament te la voluntat de transformar-lo en un espai públic de trobada i estada pels veïns del nucli.

El projecte d’urbanització proposa una transformació de l’espai actual en una petita plaça enjardinada, amb un espai central d’estada amb mobiliari urbà i arbres d’ombra i unes zones enjardinades que actuen com a filtre visual i de separació respecte la vialitat existent, alhora que serveixen de recollida i infiltració de les aigües pluvials. L’accessibilitat, la sostenibilitat i el confort de l’espai son criteris determinants en la materialització de la plaça.

Les propostes han tingut presents els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030, i especialment els ODS3, ODS 5, ODS11, i ODS13.

El projecte permetrà treure a licitació l’obra i que el municipi de Sant Mateu de Bages guanyi un nou espai públic de qualitat.