08/06/2020 13:57 h.

L’activitat econòmica local a l’Arxiu (Arxiu Municipal de Gelida)

Josep Conejo, arxiver itinerant de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, ens presenta una mostra de l’activitat econòmica local a l’Arxiu Municipal de Gelida.

Josep Conejo, des de l’Arxiu Municipal de Gelida, ens presenta el Padró de Contribució Industrial, un document que es crea amb una finalitat fiscal, recaptar l’impost sobre l’activitat econòmica del municipi i acaba sent una important font per a la història econòmica local.

Seguidament es repassen els diferents noms que ha tingut aquest impost des de 1845, moment de la seva creació. També s’explica la informació que es pot trobar al padró.

Per finalitzar, s’expliquen els motius pels quals els usuaris dels arxius municipals consulten aquesta documentació.

Vídeo de la sèrie 'Obrim l’arxiu' produït per l’Arxiu General i la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius 2020.

Vídeo "L’activitat econòmica local a l’Arxiu (Arxiu Municipal de Gelida)"