26/05/2020 10:39 h.

Calella i Mataró reben estratègies de ciutat intel·ligent

La Diputació de Barcelona ha lliurat diagnosis per al desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent als ajuntaments de Calella i Mataró. Aquestes diagnosis analitzen l’estat de cada municipi i formulen estratègies per desenvolupar-hi solucions de ciutat intel·ligent.

Això inclou l'anàlisi de la situació actual en matèria d'iniciatives de ciutat, així com sessions de treball intern amb perfils tècnics, càrrecs de comandament i polítics per a definir la visió estratègica i el full de ruta a seguir. La diagnosi és el punt de partida per definir un pla d'accions a curt, mig i llarg termini que permeti avançar i millorar l'estratègia de ciutat.

En el cas de Calella, s’ha volgut continuar avançant en la feina que des de l’ajuntament s’està duent a terme per convertir aquesta ciutat en una destinació de turisme intel·ligent. Per aquest motiu s’ha dut a terme una anàlisi funcional i el disseny d’un sistema d’intel·ligència turística.

D’altra banda, l’assistència prestada a l’Ajuntament de Mataró s’ha centrat en els àmbits de la transició energètica i la seguretat. Per al desenvolupament de les estratègies de ciutat intel·ligent en aquest àmbits concrets s’ha comptat amb la participació activa de diferents agents d’interès local del municipi, i s’ha definit un pla operatiu en l’àmbit de seguretat.

La Diputació de Barcelona dona assistència als ajuntaments per a la millora de la gestió urbana, en concret amb aquest recurs tècnic de diagnosi per al desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent; així com també el recurs material de plataforma de serveis tecnològics per a la gestió urbana i, el recurs econòmic per a l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma Sentilo de la Diputació de Barcelona.

Tots aquests recursos són línies de suport als municipis del Catàleg de Serveis de la Diputació, i s'emmarquen dins del capítol de Ciutats i regions digitals.