10/07/2019 11:14 h.

La Presentació del Pla Local per a la diversitat sexual, afectiva i de gènere de l'Hospitalet de Llobregat el van presentar a la Sala Harmonia de l'Hospitalet l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín conjuntament amb Antoni Garcia diputat d’Igualtat i Ciutadania en funcions de la Diputació de Barcelona.

El document, elaborat per l’Associació Conexus. Atenció, formació i investigació psicosocials per encàrrec de l’Ajuntament de l’Hospitalet en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, vol assistir tant a nivell institucional com a nivell de ciutadania a incorporar la perspectiva de la diversitat sexual, afectiva i de gènere en tots el àmbits (entitats, clubs esportius, empreses, etc).

Per fer-ho, disposa de diferents estratègies, des de formació especialitzada fins a campanyes de sensibilització i visibilització de tot el col·lectiu LGTBI.

En l’àmbit municipal els reptes de futur de l’Hospitalet són la intervenció i col·laboració entre diverses àrees: gent gran, ocupació, educació, comunicació, cultura, seguretat ciutadana, igualtat, salut i esport, entre d’altres, per construir un municipi on les persones puguin viure obertament la seva orientació sexual, la seva expressió de gènere i la seva identitat de gènere, des de la inclusió i la llibertat.

Durant l’acte de presentació, Antoni Garcia ha destacar que «aquest és un projecte fruit de la cooperació, del treball i el compromís compartit entre les institucions públiques i els diferents agents socials per aconseguir la igualtat i la defensa dels drets més fonamentals».

Per la seva part, l’alcaldessa Núria Marín ha assegurat que el Pla ajuda a visualitzar el treballar que s’està realitzant per una societat igualitària i lliure d’lgtbifòbia.

Marin ha argumentat que «és una qüestió de drets, d’igualtat, de justícia i de cohesió social. És una qüestió de primera línia i prioritària en l’agenda política, ja que afecta als drets i les llibertats més fonamentals».

Cal remarcar que l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat ha participat en la creació d’estructures supramunicipals per establir xarxes entre municipis, com és la xarxa de municipis LGBTI, xarxa que pretén compartir experiències, crear sinergies i sumar voluntats en la defensa dels drets de les persones a estimar, a viure i a ser.

Les polítiques en matèria LGTBI s’articulen a través de la regidoria de Govern de Benestar Social concretament mitjançant l’Oficina LGTBI, creada al 2017, per desenvolupar les polítiques LGTBI. Aquesta Oficina compta amb el suport econòmic i tècnic de la Diputació de Barcelona.

La Diputació de Barcelona ha estat capdavantera en el desplegament de les polítiques locals LGTBI, prestant als ajuntaments de la demarcació de Barcelona serveis d’assessorament, recursos de sensibilització, i cooperació tècnica i econòmica per al desenvolupament de programes, projectes i actuacions encaminades a aconseguir territoris més respectuosos amb la diversitat sexual i de gènere i les llibertats que en comporta.