14/02/2019 12:10 h.

Proposta formativa 2019 en l’àmbit de les relacions internacionals i de la cooperació al desenvolupament

Ja podeu consultar el BAF 2019 en aquesta matèria

La Direcció de Relacions Internacionals posa a disposició dels ens locals de la demarcació i de la pròpia corporació una variada proposta formativa per a l’any 2019 en l’àmbit de les relacions internacionals i de la cooperació al desenvolupament. Aquesta oferta es troba inclosa dins el Banc d’Accions Formatives de la Diputació de Barcelona. Durant aquest mes de novembre, els 71 ajuntaments de la demarcació amb més de 10.000 habitants ja poden fer la seva demanda.

Els cursos són els següents:

Com comunicar la cooperació al desenvolupament des dels municipis

Aquesta formació té com a objectiu posar de relleu el paper que juga la comunicació per assolir els objectius de les accions realitzades pels ens locals en l’àmbit de la política pública de cooperació al desenvolupament i aportar coneixement i eines que ajudin a incrementar el potencial de la comunicació per contribuir a l’èxit de les accions. Les sessions combinaran part teòrica i practica i es posaran en comú els reptes i problemàtiques i s’analitzaran els elements  que ha de tenir un pla de comunicació. Presencial: 12 hores.

Eines de formulació i avaluació de projectes de cooperació al desenvolupament

L’objectiu d’aquest curs és oferir orientacions i pautes de caràcter pràctic per a la formulació, execució, seguiment i avaluació de projectes de cooperació al desenvolupament amb un enfocament de drets humans i gènere. La metodologia serà de caràcter pràctic. Presencial: 8 hores.

Eines i recursos per a la localització dels ODS

L'objectiu del curs és oferir eines i recursos per a la localització dels ODS a l'àmbit local per a l'assoliment de l'Agenda 2030. Entre d’altres, s’abordarà com identificar les oportunitats d'innovació i transformació de les polítiques públiques locals que ofereix l'Agenda 2030; la promoció i apropiació de l'Agenda 2030 i del seu valor afegit entre els i les treballadors/es dels governs locals, així com donar suport per a l'elaboració de planificacions estratègiques municipals alineades amb els ODS. Presencial: 10 hores.

Eines per millorar la presa de decisions en l’àmbit de l’acció internacional dels ens locals

Aquesta acció formativa es proposa oferir eines per millorar l’acció internacional dels ens locals i la seva sostenibilitat a partir d’una presa de decisions basada en l’evidència. Alguns aspectes rellevants que es treballaran són la importància del seguiment, l’avaluació i el retiment de comptes de l’acció internacional dels ens locals; les habilitats dels ens locals per integrar l’evidència en la presa de decisions vincula a l’acció internacional o la promoció d’escenaris de generació i gestió de coneixement destinats a la millorar de la internacionalització del territori. Presencial: 16 hores.

Introducció als drets humans

Aquesta formació vol posar de manifest la necessitat de garantir els drets humans de proximitat a nivell local, sense perdre de vista que vivim en un món global; i assentar les bases per una major implicació i apropiació dels drets humans com a eina de treball, de manera que els tractats internacionals en aquesta matèria esdevinguin efectius. La formació serà predominantment teòrica, amb una metodologia d’aprenentatge de coneixements a través de la interacció.  Presencial: 16 hores.

Introducció als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

Aproximació i sensibilització entorn a l’Agenda 2030 i els ODS en el marc de les agendes globals aprovades entre 2015 i 2016, identificant quin impacte tenen en les polítiques locals i com des dels governs locals es pot contribuir al desenvolupament sostenible del territori. Presencial: 10 hores.

L’educació per al desenvolupament a l’àmbit local: reptes, oportunitats i eines

Formació dirigida a donar a conèixer el concepte, l’evolució i els continguts bàsics de l’Educació per la Desenvolupament com a eina de canvi i transformació, analitzar les tensions i els reptes de l’EpD en el context actual i com afecten l’àmbit local,  identificar el valor afegit, els actors i els instruments de promoció de l’EpD al municipi i desenvolupar metodologies de treball en EpD adaptades a l’àmbit local. Es treballarà des d’un enfocament vivencial, partint de les experiències de les persones participants i amb dinàmiques que facilitin la reflexió i l’apropiació dels continguts.  Presencial: 12 hores.

Preparació i gestió de projectes europeus. Nivells bàsic i avançat

Aquests 2 cursos ofereixen una aproximació als principals aspectes que cal considerar per dissenyar, presentar i gestionar un projecte europeu. El nivell bàsic se centra en la fase de preparació i presentació del projecte i el coneixement dels principals fons de finançament europeu i dels programes comunitaris d’interès per als ens locals. El nivell avançat aprofundeix en la gestió tècnica i financera del projecte i en les fases de gestió, execució i justificació de les accions. Cada curs és presencial i té una durada de 10 hores.