Subvencions a favor d'entitats sense finalitat de lucre 2024

 

Sessió informativa de la convocatòria de subvencions per a entitats sense ànim de lucre per a l'any 2024 

 

Estat

En Junta de Govern de la Diputació de Barcelona celebrada a 29 de febrer de 2024, s'ha aprovat la concessió de subvencions en el marc de la convocatòria per l'atorgament de subvencions a favor d'entitats sense finalitat de lucre de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat.

El termini de presentació de sol·licituds està tancat
El termini de presentació de les esmenes a la sol·licitud està tancat

La tramitació de la sol·licitud s'ha de fer exclusivament per via electrònica seguint la següent ruta:

  1. Seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
  2. Tràmits i serveis ciutadania.
  3. Subvencions.
  4. Sol·licitud per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, atorgades per l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, a favor d’entitats sense finalitat de lucre per al 2024.
  5. Esmena d’errades o omissions en les sol·licituds per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva atorgades per l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, a favor d’entitats sense finalitat de lucre per al 2024.
  6. Ompliu tots els camps del formulari electrònic de sol·licitud i adjunteu els següents documents (recomanem que descarregueu els documents en pdf a l'ordinador i els obriu amb l'Acrobat):
Per saber els navegadors que es poden utilitzar, les signatures electròniques vàlides així com altres requisits tecnològics podeu consultar el següent enllaç. També hi trobareu un telèfon de contacte en cas de dubtes tècnics: https://seuelectronica.diba.cat/requisitsTecnologics.asp

 

En cas de PROBLEMES INFORMÀTICS amb la sol·licitud electrònica podeu:
Trucar al Suport informàtic per tramitació electrònica: Tel. 900 101 934.
Els interessats que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de la sol·licitud podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona) en horari de 10 h a 13 h en dies hàbils on rebran ajut, per part dels funcionaris adscrits al Registre, per realitzar aquest tràmit. Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Cal portar el certificat electrònic.
La sol·licitud també podrà presentar-se en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes. En aquest darrer supòsit, l’interessat haurà de notificar a la Gerència de Serveis Socials, mitjançant correu electrònic adreçat a osi.subv_entitats@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada el mateix dia de la seva presentació o, en tot cas, abans de la finalització del termini establert en la convocatòria per a la presentació de sol·licituds. En ambdós casos, s'ha d'adjuntar la còpia del rebut de presentació.
Per la  RESTA de consultes sobre la sol·licitud de subvencions: Atenció exclusiva per correu electrònic   
A: Cures en la comunitat: osi.subv_entitats@diba.cat 
B: Drets bàsics i persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social: osi.subv_entitats@diba.cat 
C: Cicle de vida: aiss.scic@diba.cat
D: Convivència i diversitat: aiss.scic@diba.cat

En Junta de Govern de la Diputació de Barcelona celebrada en data 11 de juliol, s’ha aprovat la concessió de subvencions a favor d’entitats sense finalitat de lucre 2024 de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat.

Podeu consultar els resultats del BOPB en el següent enllaç

Acceptació expressa en el cas de ser una entitat beneficiària de pagament avançat

Les entitats que hagin sol·licitat el pagament avançat de la subvenció i esdevinguin beneficiàries de subvenció han de presentar l’acceptació expressa mitjançant el tràmit específic de la seu electrònica en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la publicació al BOPB de la resolució de concessió. 

 

El termini de presentació de la justificació voluntària està obert fins els 15 de novembre de 2024

Formulari

  • Per a subvencions d’import atorgat inferior, igual o superior a 20.000 €
    • Compte justificatiu simplificat (cliqueu l'enllaç, un cop obert el document: botó dret, desar el document al vostre ordinador i obriu-lo amb Adobe Acrobat per visualitzar-lo)

La tramitació de la justificació s'ha de fer electrònicament seguint la següent ruta:

La tramitació de la sol·licitud s'ha de fer exclusivament per via electrònica seguint la següent ruta:

  1. Seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
  2. Tràmits i serveis ciutadania.
  3. Subvencions.
  4. Justificació de subvencions, en règim de concurrència competitiva, atorgades per l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, a favor d’entitats sense finalitat de lucre per al 2024.
  5. Esmena d’errades o omissions en la justificació per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva atorgades per l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, a favor d’entitats sense finalitat de lucre per al 2024.
  6. Ompliu tots els camps del formulari electrònic de sol·licitud i adjunteu la documentació necessària
Per saber els navegadors que es poden utilitzar, les signatures electròniques vàlides així com altres requisits tecnològics podeu consultar el següent enllaç. També hi trobareu un telèfon de contacte en cas de dubtes tècnics: 
https://seuelectronica.diba.cat/requisitsTecnologics.asp

 

En cas de PROBLEMES INFORMÀTICS amb la sol·licitud electrònica podeu:
Trucar al Suport informàtic per tramitació electrònica: Tel. 900 101 934.
Els interessats que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de la sol·licitud podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona) en horari de 10 h a 13 h en dies hàbils on rebran ajut, per part dels funcionaris adscrits al Registre, per realitzar aquest tràmit. Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Cal portar el certificat electrònic.
La sol·licitud també podrà presentar-se en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes. En aquest darrer supòsit, l’interessat haurà de notificar a la Gerència de Serveis Socials, mitjançant correu electrònic adreçat a osi.subv_entitats@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada el mateix dia de la seva presentació o, en tot cas, abans de la finalització del termini establert en la convocatòria per a la presentació de sol·licituds. En ambdós casos, s'ha d'adjuntar la còpia del rebut de presentació.
Per la  RESTA de consultes sobre la sol·licitud de subvencions: Atenció exclusiva per correu electrònic   
A: Cures en la comunitat: ssi.entitats@diba.cat
B: Drets bàsics i persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social: ssi.entitats@diba.cat
C: Cicle de vida: aiss.scic@diba.cat
D: Convivència i diversitat: aiss.scic@diba.cat
El termini de justificació ordinari està previst del 2 de gener al 3 de març de 2025

FAQS

La sol·licitud

Del 6 de març a l’11 d’abril de 2024 (ambdós inclosos).

No obstant això, el document dels ajuntaments o consells comarcals de la província de Barcelona declarant el seu suport al projecte presentat per l’entitat per l’interès que tingui per al respectiu municipi, definit a la base 7 c), podrà presentar-se fins el 19 d’abril de 2024 (inclòs).

La sol·licitud per participar en aquesta subvenció s’ha de presentar pel tràmit específic habilitat a la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona, ubicat a la https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/, mitjançant el formulari electrònic normalitzat. No s’admet la presentació de la sol·licitud mitjançant qualsevol altre formulari diferent al model normalitzat (base 8).

Els interessats que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació,...) d’aquesta convocatòria poden, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre (https://www.diba.cat/web/registre). Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la LPAC.

En aquest darrer supòsit, l’interessat haurà de comunicar a la Gerència de Serveis Socials, mitjançant correu electrònic adreçat a g.serveissocials@diba.cat, osi.subv_entitats@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada, adjuntant el comprovant de la presentació, abans de la finalització del termini establert de la convocatòria per a la presentació de sol·licituds.

No. La sol·licitud per participar en aquesta subvenció s’ha de presentar pel tràmit específic habilitat a la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona (base 8).

El representat legal de l’entitat, que és la persona que ha de signar electrònicament la sol·licitud.

El formulari electrònic de la sol·licitud conté les declaracions responsables necessàries per tal que l’entitat social pugui manifestar que compleix els requisits previstos en aquesta convocatòria i que disposa de la documentació que els acredita. Amb la signatura electrònica del formulari, l’entitat o el representant legal de l’entitat presenta la sol·licitud i es fa responsable de tot el que s’hi declara d’acord amb aquesta convocatòria (base 8).

En el cas que el formulari electrònic de sol·licitud no el signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, cal adjuntar al formulari electrònic els poders de representació o certificat acreditatiu de la representació legal de la persona que signa electrònicament el formulari electrònic de la sol·licitud (base 8).

Un model de representació legal el podeu trobar al lloc web: subvencions entitats 2024 - Benestar social - Diputació de Barcelona (diba.cat)

Aquest document l’heu de guardar com a PDF i signar digitalment.

Us recomanem que us baixeu l’Adobe Acrobat Reader DC que és gratuït i permet signar digitalment documents PDF.

No. Només us podeu presentar a un sol programa (A. Cures en la comunitat; B. Drets bàsics i persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social; C. Cicle de Vida; D. Convivència i Diversitat) i només podeu presentar un únic projecte i, per tant, una única sol·licitud. (base 8).
En cas de presentació de més d’una sol·licitud per la mateixa entitat, la sol·licitud presentada amb posterioritat serà desestimada per l’òrgan instructor (base 8).

Sí. Les subvencions atorgades seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats per a la mateixa activitat, inclosa la Diputació de Barcelona.
Les entitats beneficiàries hauran de comunicar la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s’hagi declarat amb la sol·licitud (base 18).

El projecte

Per aquesta convocatòria s’han definit 4 programes, als quals s’hauran d’emmarcar els projectes: 

  • A. Cures en la comunitat
  • B. Drets bàsics i persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social 
  • C. Cicle de Vida
  • D. Convivència i Diversitat

Per a dotar de més concreció i coherència als projectes presentats en aquests programes, s’han identificat 7 àmbits d’activitat i 39 línies d’acció. (bases 4 i 11).

Actuacions o actes puntuals com: exposicions, congressos, jornades, festes, publicacions, premis, estudis o investigacions.

Projectes de rehabilitació o condicionament d’habitatges de persones tutelades.

Projectes amb finalitats contràries als protocols i xarxes a les quals estigui adherida la Diputació de Barcelona o projectes contraris a mocions aprovades pel Ple de la corporació. (base 2)

El pressupost

El pressupost és una previsió dels ingressos i les despeses del projecte que heu explicat a la memòria.

Tingueu en compte que un pressupost elevat del projecte o activitat pel qual se sol·licita la subvenció no implica, necessàriament, que l’import a atorgar sigui superior.

En aquest sentit el pressupost ha de reflectir estrictament la previsió d’ingressos i despeses de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, ja que posteriorment en el moment de la JUSTIFICACIÓ la normativa obliga a justificar el cost total de l’activitat.

Recordeu que la previsió d’ingressos no pot ser superior o igual a la previsió de despeses, doncs no pot haver-hi sobrefinançament.

Es subvenciona com a màxim el 50% del cost total del projecte.

Despeses subvencionables

Es consideraran despeses subvencionables, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada i s’efectuïn en el termini establert en les bases. L’activitat que origina la despesa ha de ser necessària per a l’execució del projecte subvencionat i ha de quedar reflectida en la Memòria d’activitats que l’acompanya.

Els sous i salaris del personal tècnic implicat directament en el projecte o l’activitat subvencionada podran considerar-se despeses subvencionables i caldrà especificar-ne la seva dedicació al formulari utilitzat per fer-ne la justificació.

Pel que fa a despeses indirectes (sous i salaris del personal administratiu o directiu, lloguers, subministraments, material d’oficina, etc.) no podran superar el 10% de l’import de les despeses directes que s’imputin a la subvenció atorgada. (base 20).

En cap cas es consideraran despeses subvencionables les següents:

  1. Dietes i manutenció

  2. Adquisició de béns materials i equipaments inventariables.

  3. L’IVA no serà subvencionable quan el beneficiari pugui repercutir-lo.

Subcontractació

No està permesa la subcontractació de l’execució del projecte/activitat subvencionada. (base 21).

Beneficiàris (base 6)

Entitats privades sense afany de lucre legalment constituïdes, inscrites al registre públic corresponent i amb seu social o delegació permanent a la província de Barcelona, que realitzin l’activitat que fonamenta l’atorgament d’aquesta subvenció.
Les societats cooperatives podran ser beneficiàries d’aquests ajuts sempre que compleixin amb els requisits que s’especifiquen en l’article 144 de la Llei 12/2015, del 9 de juliol, de cooperatives.
Les sol·licituds presentades per entitats de caràcter mercantil, en tot cas, seran desestimades per considerar-se entitats lucratives.

Les entitats que estiguin incloses al Pla estratègic de subvencions 2024 de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat com a beneficiàries d’una subvenció nominativa no podran ser beneficiàries d’aquesta convocatòria de subvencions.

El compliment dels requisits per obtenir la condició de beneficiari s’ha de manifestar mitjançant la signatura de les declaracions responsables corresponents que s’inclouen al formulari de sol·licitud de la subvenció.
En cas de no declarar responsablement l’acompliment d’aquests requisits, l’entitat sol·licitant ha d’acreditar el compliment d’aquests requisits a través dels documents o certificacions acreditatives corresponents.

Declaracions responsables

  1. Declaro responsablement que l'entitat és sense ànim de lucre.
  2. Declaro responsablement estar legalment constituïda i inscrita en els registres corresponents, així com tenir la seu social o delegació permanent a la demarcació de Barcelona i exercir l'activitat que fonamenta l'atorgament d'aquest ajut econòmic.
  3. Declaro responsablement complir amb el contingut previst en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  4. Declaro responsablement trobar-me al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
  5. Seleccioneu una de les dues opcions:
    • Si el projecte no implica contacte amb menors:
      • Declaro responsablement que l'activitat objecte de la subvenció no implica contacte habitual amb menors d'edat. 
    • Si el projecte implica el contacte amb menors:
      • Declaro responsablement que l'activitat objecte de la subvenció implica contacte habitual amb menors d'edat, i que abans de l'inici de les activitats disposaré dels certificats legalment establerts per acreditar que el personal que s'adscriu a les activitats subvencionades no ha estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual - que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i provocació sexual, la prostitució i explotació sexual, i la corrupció de menors , o per tràfic d'éssers humans. Si canvia alguna persona adscrita al projecte o a les activitats subvencionades, declaro responsablement que, abans d'adscriure-la, comprovaré el cas i obtindré les certificacions acreditatives esmentades.
  6. Declaro responsablement que executaré el projecte o activitat i compliré en estrictes termes tot el previst en l'instrument regulador del ajut econòmic.
  7. Declaro responsablement que em sotmetré a les actuacions de comprovació que realitzi l'òrgan concedent i al control financer que pugui efectuar la Intervenció General de la Diputació de Barcelona.
  8.  Declaro responsablement que comunicaré a la Diputació de Barcelona, en el moment de justificar l'ajut econòmic, altres subvencions, ajuts o ingressos obtinguts per a la mateixa activitat.
  9. Declaro responsablement que són certes i completes les dades consignades que es detallen en el formulari de sol·licitud, i que la documentació annexa correspon fidelment amb el seu original.
  10. En cas de subvencions superiors a 10.000 euros, declaro responsablement que les retribucions dels òrgans de direcció o administració de l'entitat que represento són les que s'indiquen a continuació. I resto assabentat que en el cas que la subvenció concedida sigui superior a 10.000 euros, la Diputació farà públiques aquestes retribucions, de conformitat amb el que estableix l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  11. Declaro responsablement que l'entitat ha presentat la documentació acreditativa de la seva personalitat jurídica i de la seva representació legal en anteriors convocatòries gestionades pel mateix centre gestor, que aquesta documentació ha estat presentada com a màxim en els darrers 5 anys, i que continua vigent i sense modificacions.

En el cas de la declaració responsable 5, en què es manifesta que l’activitat objecte de la subvenció implica contacte habitual amb menors d’edat o no implica contacte habitual amb menors d’edat,  només heu marcar una de les dues caselles, segons correspongui.

Documentació a presentar (base 7)

  • Memòria normalitzada del projecte per a aquesta convocatòria. La manca de presentació de la memòria normalitzada per a aquesta convocatòria dins del termini de presentació de sol·licituds establert suposarà la desestimació de la sol·licitud, sense requeriment d’esmena previ.
  • Pressupost previst per al projecte pel qual es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat per a aquesta convocatòria
  • Document de suport municipal
  • Documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat:
  • Escriptura de constitució o Estatuts
  • Inscripció registral de l’entitat
  • Targeta del NIF de l’entitat peticionària

La documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat no s’ha d’acreditar si ja ha estat presentada a l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat en els darrers 5 anys, declarant responsablement en el formulari de sol·licitud que continua vigent i sense modificacions, i informar del número d’expedient en el qual es va integrar (base 7 d).

Els models normalitzats de la memòria i el pressupost es troben al lloc web: www.diba.cat/subvencions-entitats

El document de suport municipal no és requisit obligatori per a la presentació de la subvenció i per tant la seva omissió no serà objecte de requeriment. (base 7 c).

Document del/s ajuntament/s, consell/s comarcal/s o ens supramunicipals de la província de Barcelona declarant el seu suport al mateix projecte/activitat que l’entitat presenta a la convocatòria d’enguany per l’interès que tingui per al/s seu/s municipi/s.

S’acreditarà mitjançant declaració, original electrònica, per part de l’alcalde/essa, president/a, regidor/a de l’equip de govern o cap d’àrea i/o servei, directiu anàleg o responsable tècnic del servei.

La presentació d’aquest document serveix per a l’obtenció de punts, fins a un màxim de 5. Només es valoraran els documents relatius a municipis menors de 300.000 habitants (base 11. 7)

Trobareu un model de document de suport municipal al lloc web:
www.diba.cat/subvencions-entitats

Si es vol adjuntar documentació, cal fer-ho dins dels terminis establerts per les bases reguladores de la convocatòria.
Les esmenes s’han de presentar pel tràmit específic d’esmena de sol·licitud habilitat a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona:  www.diba.cat/subvencions-entitats
En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al sol·licitant, per tal que en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a la incorporació de les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistit de la seva sol·licitud (base 9).
No seran objecte de requeriment d’esmena:

  • La manca de justificació de la sol·licitud de bestreta.
  • La manca de presentació de la memòria/projecte d’acord amb el model normalitzat per a l’any 2024.
  • La manca de presentació del document de suport municipal.

Bestreta

Atesa la finalitat de la present convocatòria i del context econòmic actual, i en particular per a les entitats, així com la necessitat d’aquestes de disposar de crèdit per desenvolupar el seus projectes, en cas de sol·licitar-ho i motivar-ho degudament, es podrà avançar un pagament per bestreta del 70% de la subvenció concedida. El 30% restant es pagarà al justificar el 100% de l’activitat. (base 22)
La bestreta és la possibilitat de rebre el pagament avançat del 70% de la subvenció concedida abans de la seva justificació.

Per tant, per al cobrament de la bestreta, la convocatòria ha d’estar resolta.

En cas que l’entitat sol·liciti el pagament avançat de la subvenció i esdevingui beneficiària d’aquesta, haurà de presentar l’acceptació expressa de la subvenció en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la publicació al BOPB de la resolució de concessió. En cas de no fer-ho s’entendrà que l’entitat renúncia al pagament avançat. (base 16).

Per tenir dret a l’atorgament de la bestreta és imprescindible justificar-ho mitjançant la presentació d’un informe justificatiu de la necessitat de la bestreta acompanyat del balanç del darrer exercici tancat o el balanç de l’any anterior, per tal de verificar la necessitat de finançament i l’existència de manca de liquiditat de tresoreria.

La manca de justificació en la sol·licitud de la bestreta suposarà de manera automàtica que aquesta no serà atorgada. Aquesta omissió no serà objecte de requeriment d’esmena (base 22).

Termini de resolució i publicació

El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des del dia següent a la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de l’acte de concessió substitueix la notificació i produeix els mateixos efectes, en aplicació de l’article 45 de la LPAC, en tractar-se d’actes integrants d’un procediment de concurrència competitiva. (base 15).
També es publicarà en el Tauler d’anuncis electrònic i a la web:
subvencions entitats 2024 - Benestar social - Diputació de Barcelona (diba.cat)

Acceptació de la subvenció

La subvenció s’entendrà tàcitament acceptada per l’entitat beneficiària pel transcurs d’un mes a partir del dia següent a la publicació en el BOPB de la resolució de concessió sense que hagi manifestat expressament les seves objeccions. (base 16)

En cas que l’entitat sol·liciti el pagament avançat de la subvenció i esdevingui beneficiària d’aquesta, haurà de presentar l’acceptació expressa de la subvenció en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la publicació al BOPB de la resolució de concessió, en cas de no fer-ho s’entendrà que l’entitat renúncia al pagament avançat.

Pagament

El pagament de la subvenció concedida s’efectuarà prèvia presentació, dins del termini establert a tal efecte, dels justificants que s’exigeixen. (base 22)

  • El termini de justificació de les subvencions s’iniciarà el 2 de gener de 2025 i finalitzarà el 3 de març de 2025 (base 23)
  • S’estableix un període de justificació voluntària fins el 15 de novembre de 2024, per aquells supòsits en què el projecte/activitat, objecte de la subvenció, estigui totalment executat.
  • En cap cas s’admetran justificacions parcials del projecte/activitat.
  • Els formularis de justificació de les despeses efectuades, s’hauran de presentar a través del tràmit corresponent de la seu electrònica, per l’entitat beneficiària adjuntant els models normalitzats que es troben al lloc web www.diba.cat/subvencions-entitats

En cas que no s’hagi optat o no s’hagi concedit el pagament anticipat o bestreta, el pagament es realitzarà d’un sol cop a la justificació del 100% de l’activitat (base 22).

En tot cas, i atenent a la base 13 d’aquesta convocatòria, mai s’efectuaran pagaments superiors al 50% del cost de l’activitat justificada. Si aquest 50% resulta un import inferior a l’atorgat, s’entendrà que el beneficiari renuncia automàticament a la diferència per desviació (base 22).