07/09/2018 16:00 h.

Acte de cloenda del Camp de Treball d’Arqueologia a la vil·la romana de Darró a Vilanova i la Geltrú

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú amb la col·laboració del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona ha organitzat, per quart any consecutiu, el Camp de Treball d’Arqueologia a la vil·la romana de Darró per a majors de 18 anys. L’activitat es va iniciar el proppassat dilluns 27 d’agost i ha finalitzat el divendres 7 de setembre amb la celebració d’un acte de cloenda organitzat per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que ha comptat amb l’assistència del diputat d’Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut.

Durant les dues setmanes que ha durat el camp, s’han efectuat pràctiques d’excavació, dibuix i classificació dels materials arqueològics que han aparegut en el decurs dels treballs. Les tasques s’han desenvolupat en la part residencial de la vil·la romana, construïda a inicis del s. II dC i ocupada fins al segle V.

En aquest àmbit destaca l’oecus de la vil·la, que es tracta d’una de les estances més representatives de la residència romana, presidida per una exedra pentagonal, on el propietari realitzava els actes socials més importants. Va ser bastida a mitjans del segle IV mitjançant la reforma d’unes dependències aixecades a inicis del segle II. Les seves restes van ser acondiciades per tal de ser conservades i obrir-les a la visita pública pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local l’abril de 2017.