09/11/2020 09:05 h.

3é ESPAI DE MILLORA CONTÍNUA DELS PLANS LOCALS DE PREVENCIÓ DE DROGUES I ÚS PROBLEMÀTIC DE PANTALLES

S'inicia una nova edició dels Espais de millora.

El passat mes d’octubre es va iniciar el tercer Espai de millora contínua dels plans locals de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles organitzat pel Servei de Suport de Programes Socials de la Gerència de Benestar Social de la Diputació de Barcelona.

Aquest espai té l’objectiu de promoure la reflexió i millora conjunta de les intervencions i metodologies que es duen a terme a nivell local i s’adreça a professionals municipals que estan implementant plans locals de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles.

En aquesta edició hi participen un total de 20 ens locals de la província de Barcelona.

Enguany es tractaran els següents temes en 5 sessions de treball:

Sessió 1. Metodologia en temps de Covid.

Sessió 2. Nous escenaris en la societat en temps de Covid.

Sessió 3. Intervenció en els escenaris en temps de Covid.

Sessió 4. Millorar la prevenció.

Sessió 5. Dimensió emocional de la prevenció i la promoció de la salut.

A les sessions es presentaran també experiències municipals i es treballarà amb una metodologia participativa, pràctica i dinàmica.

Les sessions finalitzaran el proper mes d’abril de 2021 amb l’elaboració d’un document final: Orientacions aplicades per a la millora dels plans municipals de drogues, que recollirà documentació bàsica i complementària de les temàtiques treballades, descripció i anàlisi de les aportacions realitzades i recomanacions tècniques per a l’acció en cada un dels àmbits abordats.

Es poden consultar els documents d’anteriors edicions a:  https://www.diba.cat/web/spott/xarxa-local-de-prevencio