15/11/2021 09:39 h.

Nova edició:

El passat 4 de novembre es va fer la sessió inicial del 4rt Espai de millora de plans locals de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles organitzat per la Subsecció de Programes i Projectes del centre SPOTT de la Diputació de Barcelona.

Aquest és un recurs que s’ofereix en el Catàleg de Serveis de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona que vol promoure la reflexió i la millora conjunta de les intervencions i metodologies que es duen a terme en els ens locals que disposen d’un Pla Local de Prevenció d’Addiccions, i que condueix l’entitat “Episteme, investigació i acció social”.

En aquesta 4ª edició hi participen tècniques i tècnics de 19 ens locals de la província de Barcelona, i constarà de 5 sessions de treball de 9:30 a 14 h. La sessió inicial s’ha fet en format en línia  i les sessions de treball es realitzaran de forma presencial.

A la sessió inicial les tècniques i els tècnics han acordat que es treballaran els següents temes a les sessions de treball programades:

• Sessió 1: Societat digital, reptes i oportunitats. Apostes esportives, jocs d’atzar i videojocs. 16 de desembre.
  • Sessió 2: Avaluació de Plans locals de prevenció de drogues. Prevenció estructural.13 de gener.
  • Sessió 3: Els botellots i les begudes energètiques. Noves drogues. 17 de febrer.
  • Sessió 4: L’accentuació de les desigualtats socials en les crisis econòmiques. Normalització dels consums de drogues. 17 de març.
  • Sessió 5: Treball de dinamització grupal d’aspectes que es volen millorar en la pràctica professional de les preventòlogues, i presentació de l’experiència municipal del Pla de Cabalbaix al municipi d’Olesa de Montserrat: Campanya de sensibilització  de l’ús de pantalles  en famílies de nens i nenes de 0 a 6 anys “Els 5 sentits”.  28 d’abril.