11/10/2023 15:18 h.
Campanya de calor al Servei Local de Teleassistència
©Diputació de Barcelona
Cada estiu, el Servei Local de Teleassistència (SLT) activa l’1 de juny la campanya de calor per donar consells relacionats amb la salut sobre com afrontar-la, com protegir-se per sortir al carrer i com romandre a la llar d’una forma segura. Aquesta campanya telefònica es complementa amb un ventall que recull totes les recomanacions davant la calor i que es lliura a les visites domiciliàries.
Aquest any s‘ha decidit allargar la campanya de calor que finalitzava el 31 d’agost fins el 30 de setembre tenint en compte les previsions i com el canvi climàtic ha fet que en els últims anys durant el mes de setembre també s’hagin viscut episodis de molta calor.
Cal recordar, a més, que el Centre d’Atenció del servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i es reben avisos sobre possibles alertes per altes temperatures dels diferents territoris de la província de Barcelona. En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles es contacta amb les persones usuàries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardio-respiratòries per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats.
Aquest estiu el Meteocat ha iniciat una prova pilot a comarques del litoral i prelitoral amb un nou avís per calor nocturna. Des del SLT hem incorporat aquest nou avís per tal d’oferir informació a les persones usuàries de comarques afectades quan hi ha alerta taronja o vermella, al igual que es fa amb la calor diürna.
Fins a 30 de setembre es van realitzar més de 25.000 trucades relacionades amb la calor, ja sigui dins de la campanya preventiva, relacionades amb alertes per temperatures extremes diürnes i per alertes nocturnes, i trucades amb informació sobre els Refugis climàtics dels 11 municipis que formen part de la Xarxa Metropolitana de Refugis Climàtics XMRC en col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona.