El 95% de les persones enquestades recomanen el Servei Local de Teleassistència

Comparteix
©Diputació de Barcelona

12/01/2023

©Diputació de Barcelona

    

Com cada any, el Servei Local de Teleassistència (SLT) recull el grau de satisfacció de les persones usuàries amb el servei a través d’un informe d’avaluació que realitza el Centre Especial de Treball de la Fundació d’Esclerosi Múltiple.

L’enquesta l’han respòs 383 persones, de les quals 310 dones i 73 homes, el que representa un 80,9% i 19,1% respectivament.

Aquest any s’ha incorporat un nou bloc a avaluar, l’atenció personalitzada i el pla d’atenció, recollint, per tant, la informació en els següents 7 blocs:

  • Personal teleoperador
  • Tecnologia
  • Servei tècnic d’instal·lació i de manteniment
  • Coordinador/a de zona
  • Unitat mòbil
  • Atenció personalitzada i Pla d’atenció
  • Satisfacció global

El primer element a destacar és que més del 95% de les persones enquestades puntua com a “bona o molt bona” la seva satisfacció en relació a les prestacions i, també, en més d’un 95% recomanarien el servei a familiars i amistats. Com en anys anteriors “Tenir ajuda en cas d’emergència” és l’aspecte més important a l’hora de sol·licitar el servei, seguit de “Per a més tranquil·litat de vostè i la seva família”.

En relació al tracte i amabilitat de l’equip professional es valora com “molt bo” en un 84% de coordinadors/es, un 92% de l’equip tècnic, un 96% en unitats mòbils i un 92% de teleoperadors/es.

Pel que fa al temps de resposta del servei tècnic d’instal·lació i manteniment, i de les unitats mòbils, es considera que és “poc o molt poc” en un 87% i 86% respectivament. En el cas del personal teleoperador el percentatge que considera que és “molt poc” és d’un 47%, mentre que un 17,49% “no sap no contesta”. Només el 4,7% de les persones usuàries enquestades consideren

En ser preguntades per la tecnologia instal·lada al domicili, més del 91% de les persones considera que és “fàcil de fer servir” i el funcionament és “bo” i només un 23% fa referència a alguna incidència. Alhora, en relació a la informació rebuda sobre el funcionament i manteniment dels equips, el 91% considera que es “bona o molt bona”.

Pel que fa al nou bloc “Atenció Personalitzada i Pla d’Atenció” s’avalua l’adaptació d’aquest Pla a les necessitats de les persones usuàries. Un 65% considera que s'han tingut en compte “Bastant” o “Molt” els desitjos de les persones usuàries. En relació als dispositius de seguretat, instal·lats  en un 26% dels casos, el 89% de les persones els valoren com a molt importants per a la seva seguretat.

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona actualment presta servei a 99.000 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona). És un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.