18/05/2022 07:23 h.
El Servei Local de Teleassistència reactiva la campanya de consells de seguretat
©Diputació de Barcelona
El Servei Local de Teleassistència reactiva la campanya de consells de seguretat davant els intents d’estafa a persones grans.
Aquesta setmana es reactiva la campanya de consells de seguretat ja que s’ha detectat nous intents d’estafes fent-se passar pel servei de teleassistència i demanar dades bancàries o cobrar per un suposat canvi de terminal. Davant una trucada o visita sospitosa, les pròpies persones usuàries del Servei Local de Teleassistència s’han posat en contacte amb el centre d’atenció prement el botó vermell i explicant la situació. Aquest fet es fruit de la bona praxis d’identificació dels i de les professionals del SLT que afavoreix poder detectar intents d’estafes quan una altra persona es vol fer passar per un/a professional del servei.
En l’últim trimestre de 2021 es va detectar aquesta estafa a persones grans, a les quals se’ls hi demanaven les seves dades bancàries amb l’excusa de que el servei de teleassistència passava a tenir un cost de 20€, o acordant una visita al domicili per un canvi de terminal també amb aquest cost. Des del Servei Local de Teleassistència es va iniciar ràpidament una campanya de consells de seguretat davant aquesta estafa en les trucades de seguiment a les persones usuàries o quan aquestes trucaven al centre d’atenció. A més es va posar en marxa un sistema automàtic de trucades per tal d’arribar al major nombre possible de persones usuàries amb una locució recordant que mai han de donar dades bancàries. Amb aquest sistema es va trucar a més de 82.600 domicilis. Així mateix es va informar a la ciutadania a través de Twitter.
Des del Servei Local de Teleassistència es té activat de forma permanent un protocol de comunicació amb els Mossos d’Esquadra per detectar i actuar de forma imminent davant qualsevol intent de robatori o estafa que es produeixi en el marc del Servei Local de Teleassistència.
El centre d’atenció del Servei Local de Teleassistència al llarg del 2021 ha atès 673.386 trucades de les persones usuàries i ha emès 1.492.419 trucades, xifres que representen 2.165.805 comunicacions amb les persones usuàries del servei.