Què és la teleassistència?


Què és | Com funciona | Què ofereix el servei? 


 

Què és

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ofereix a les persones que es trobin en risc per raons d’edat avançada, solitud, fragilitat, salut, discapacitat i/o dependència la possibilitat de comunicar-se des de casa, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, amb professionals preparats per oferir ajuda i acompanyament en cas de necessitat.

En cas d’una emergència, els i les professionals del Centre d’Atenció activen el recurs necessari per donar-hi resposta. Ja sigui trucant a persones de l’entorn, desplaçant una Unitat Mòbil del servei o mobilitzant els serveis d’emergència de la comunitat (061, policia, Bombers...) si és necessari.

El Servei Local de Teleassistència ofereix companyia, més autonomia i seguretat a la llar de forma personalitzada . En cas de discapacitat o limitacions s’adapta el servei per poder accedir a les seves prestacions.

 

Com funciona

Instal·lem a la llar un terminal connectat permanentment al centre d’atenció i amb cobertura a tota la casa.

Cal que la persona usuària porti sempre el penjoll o polsera per comunicar-se amb el servei premen el botó vermell.

Podràs comunicar-te amb el servei prement el botó vermell de qualsevol dels dos aparells.

 

Què ofereix el Servei

  • Atenció telefònica 24 hores al dia els 365 dies a l'any
  • 42 unitats mòbils d’atenció a emergències sociosanitàries
  • Dispositius de seguretat per prevenir riscos a la llar i sobre la salut de la persona
  • Programes específics per actuar davant caigudes recurrents, sospites de maltractaments, conductes suïcides, o, deteriorament cognitiu
  • Promoció de l’autonomia personal a través de campanyes telefòniques i xerrades al territori