Novetats

04/11/2022

La Diputació de Barcelona, a través de la seva marca turística Barcelona és molt més, participarà del 7 al 9 de novembre a la World Travel Market de Londres per donar a conèixer l’oferta turística de les comarques de Barcelona.

En concret, hi serà present amb la marca Costa Barcelona sota el paraigües de l’Agència Catalana de Turisme en l’estand de Catalunya. Turisme de la Diputació de Barcelona vol fer promoció de la Destinació Barcelona i millorar el seu posicionament en el mercat britànic, ja que és un mercat estratègic de mitja distància i, per tant, prioritari per a la promoció turística.

La World Travel Market, dirigida als agents i professionals del sector, és una de les fires del sector turístic de l’àmbit professional més importants de la indústria turística a escala internacional.

27/10/2022

L’experiència turística a l’Entorn de Barcelona (província de Barcelona excepte Barcelona ciutat) obté un Índex de Reputació Online (conegut com a iRON) de 8,27 sobre 10 aquest any, 14 dècimes per sobre respecte fa quatre anys. Així ho recull la 7a edició del Monitor de reputació turística online 2022 del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, elaborat a partir d’1,7 milions d’opinions d’usuaris acumulades als principals portals turístics a data abril del 2022 sobre 18.000 recursos d’allotjaments, restaurants i atractius turístics de la província.

L’estudi referma la recuperació de l’activitat turística i la consegüent reactivació en la generació d’opinions dels clients, amb més de 155.000 noves opinions en l’edició de l’estudi del 2022 respecte l’any anterior. 

La cultura, les atraccions turístiques i la natura són les temàtiques que recullen el major nombre d’opinions de la destinació (amb un 31%, 18 % i 17% d’opinions del sector, respectivament), seguit de platges i comerç. Un cas a destacar és el de l’enoturisme, que tot i que concentra poques opinions (un 2% del total) es reafirma com l’experiència més satisfactòria del tot el territori, amb un índex del 9,20 sobre 10.

Tenint en compte la distribució per comarques, totes recullen més opinions que l’any anterior, sent les comarques de l’interior les que lideren el creixement, amb un + 14 % a Paisatges Barcelona (Anoia, Bages, Osona i Moianès) o + 17 % en el cas de Pirineus Barcelona (Berguedà), tot i que s’observa una elevada concentració de l'activitat reputacional a les comarques properes al litoral.

Pel que fa als sectors, els allotjaments recullen 50.000 noves opinions, tot i que decau lleugerament la valoració respecte l’any anterior, amb un 8,07 de nota global. Pel que fa als restaurants, reuneix 18.000 noves opinions i el seu iRON es manté en un 7,97. Per contra, el sector dels atractius turístics augmenta en un 14 % el nombre d’opinions respecte el seu històric, el que suposa quasi 70.000 noves opinions en un any, i rep un iRON de 8,81, per sobre del 8,79 de l’edició anterior.

Entrant en detall en els atractius turístics concrets de la destinació, els que acumulen més opinions i els que han estat més ben valorats són: Monestir de Montserrat, Plaça Major de Vic o Castell de Cardona, en patrimoni cultural; Circuit Barcelona-Catalunya i Estadi Cornellà-El Prat, en turisme actiu/esportiu; Parcs de Collserola i del Garraf, en natura; les platges de Castelldefels i Sant Sebastià de Sitges, i atractius familiars com el Parc de Francesc Macià, a Malgrat de Mar.

26/10/2022

La Diputació de Barcelona, sota la marca Barcelona és molt més, participarà a la 60a edició de la Fira de Mostres de Girona que tindrà lloc al Palau de Fires de Girona del 28 d’octubre a l’1 de novembre, una exhibició multidisciplinària al voltant de l’alimentació, indústria, tecnologia, decoració, construcció, oci i turisme de les comarques gironines i catalanes.

Turisme de la Diputació de Barcelona participarà en aquest esdeveniment sota la marca Barcelona és molt més i  les marques turístiques Costa Barcelona i Paisatges Barcelona, amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta turística de la província de Barcelona.

20/10/2022

El Museu Marítim de Barcelona acull dissabte 22 d’octubre se celebra el Barcelona International Community Day, punt de trobada anual per a la comunitat estrangera que es trasllada a Barcelona per desenvolupar la seva vida personal i professional. Aquest esdeveniment està organitzat per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, amb l’objectiu de facilitar la integració i la retenció del talent internacional.

Turisme de la Diputació de Barcelona, sota la marca Barcelona és molt més,  participarà conjuntament amb Turisme de Barcelona amb un estand en el qual s’informarà al públic visitant de les diferents ofertes turístiques de la Destinació Barcelona i també realitzarà la presentació Wine tourism destination, sobre l’oferta enogastrònomica del territori, al públic assistent.
 

19/10/2022

Durant els mesos de juliol i agost d’aquest any, un total d’1,2 milions de viatgers van arribar a les comarques de Barcelona, el que suposa un 2,1 % més respecte l’estiu del 2019. No passa el mateix amb el nombre de pernoctacions, que s’ha quedat un 6,3 % per sota de les dades del 2019.

L’Informe de balanç de l’activitat turística a l’estiu 2022 a l’Entorn de Barcelona (comarques de Barcelona excepte el Barcelonès), elaborat pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, destaca també la recuperació del turisme internacional a les comarques de Barcelona. Així, del total de viatgers rebuts durant aquest estiu, el 44,8% provenien del mercat domèstic (Espanya), i el 55,2% del mercat estranger, valors que se situen molts propers als que es van obtenir al 2019, recuperant el pes que tenia el mercat estranger. El principal país de procedència d’aquests viatgers ha estat França, seguit per Alemanya i Regne Unit. Per la seva banda, en el turisme nacional, prop d’un 80 % són catalans.

Pel que fa a la distribució per comarques, les onze comarques de l’Entorn de Barcelona han incrementat el nombre d’arribades i pernoctacions respecte el 2021, sent el Maresme la comarca amb el major nombre d’arribades i pernoctacions (42,7 % i 51,3 % sobre el total de l’Entorn de Barcelona). Destaquen especialment els increments en el nombre de viatgers a l’Alt Penedès, Vallès Oriental i Occidental.

Per primer cop i com a anàlisi addicional s’han realitzat enquestes als ens gestors de les destinacions turístiques i al sector privat respecte la percepció de l’activitat turística aquest estiu. El 80% de les destinacions de l’Entorn de Barcelona consideren que la temporada d’estiu del 2022 ha estat més positiva que la del 2021. El 75% de les destinacions considera que la temporada de tardor d’enguany seguirà igual o millor que la del 2021 i la del 2019.

18/10/2022

Del 17 al 20 d’octubre té lloc a Roma la International Golf Travel Market (IGTM), el principal esdeveniment internacional del sector del turisme de golf que convoca anualment destinacions d’arreu del món, proveïdors, operadors turístics i premsa internacional. La Diputació de Barcelona hi participa, amb l’Associació de Camps i Clubs de Golf de la província de Barcelona, en un estand de l’Agència Catalana de Turisme i juntament amb altres destinacions de golf i empreses de l’àmbit català. 

L’objectiu de la participació de la Diputació de Barcelona és posicionar la Destinació Barcelona com a destinació de golf i generar oportunitats de negoci per a les empreses del sector i per a altres sectors complementaris, com ara l’enoturisme o el gastronòmic. 

06/10/2022

La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, va participar ahir, a la I Àgora de Turisme Sostenible Green & Human Hosteltur,en què va afirmar que «cada cop hi ha més consciència que el turisme serà sostenible o no ho serà. El nostre visitant espera més propostes amb valors de sostenibilitat; les administracions treballem perquè les destinacions turístiques siguin més sostenibles i estiguin més preparades per als reptes de futur, i les empreses del sector saben que cada dia han de ser més eficients, resilients i respectuoses amb l’entorn».

La I Àgora de Turisme Sostenible, celebrada al World Trade Center de Barcelona, ha tingut com a objectiu abordar deures pendents sobre sostenibilitat turística i desenvolupament sostenible, en un context complex, condicionat per la forta inflació i la crisi geopolítica.

04/10/2022

Ahir es va presentar, en el marc de la Convenció de TURESPAÑA, l’Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona (EMTDB), el document elaborat conjuntament amb l’Ajuntament , la Cambra de Comerç i la Diputació de Barcelona, que es va iniciar el 2018, en un procés que va quedar aturat per la pandèmia, per treballar en base a una eina que contribueixi a fer un ús eficient dels recursos turístics i així ajudar a seleccionar el tipus de visitant sobre el qual enfocar l’actuació de promoció turística. La finalitat última de l’estratègia és millorar la qualitat de vida de les persones residents, així com el posicionament de la ciutat i la competitivitat de les empreses del sector.

El document resultant planteja els principals reptes a assolir en l’anomenada “economia del visitant” i unes propostes de caràcter estratègic. Ho fa a partir dels atributs amb els quals es vol que Barcelona sigui reconeguda internacionalment com a destinació. Trets amb els quals es vol identificar Barcelona com a Destinació diferenciada envers qualsevol altra destinació.

04/10/2022

El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Jaume Collboni, ha inaugurat el 3 d'octubre al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) la II Convenció TURESPAÑA que enguany està dedicada a “La governança del turisme”. L’acte ha estat inaugurat també per la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, i la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech.

La Convenció està organitzada per TURESPAÑA, amb el suport de Turisme de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

S'estan mostrant 100 - 108 de 190 resultats.