18/05/2017 14:55 h.

Comencen les activitats de la Setmana de l’Energia 2017

De maig a juliol.

Gairebé un centenar d’ens locals, dels quals una setantena de la província de Barcelona, organitzaran activitats de maig a juliol en el marc de la campanya de la Setmana de l’Energia 2017, amb el suport de l’ICAEN, la Diputació de Barcelona i l’AMB.

Un cop tancat el període de sol.licituds de suport a les activitats per la Setmana Europea de l'Energia 2017, s'han rebut adhesions i peticions de suport a activitats (exposicions, tallers, xerrades) i materials (jocs, díptics, ...) de gairebé un centenar d'ens locals, dels quals 68 de la demarcació de Barcelona - que representen a municipis amb una població de més de 4.000.000 habitants – a les quals cal sumar les actuacions de les entitats organitzadores.

Podeu consultar la llista a l'enllaç

Les activitats compten amb el suport de l'Institut català d'Energia, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona, les Diputacions de Girona, Tarragona, Lleida i Barcelona, el CILMA i la coordinació de la Secretaria Tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. Les administracions supramunicipals donaran suport a més de 250 recursos i activitats adjudicades i material per a la comunicació i la sensibilització.

Per part de la Diputació de Barcelona es donarà suport als ens locals a l’organització de les següents activitats:

• Instal·lació de les exposicions Actuem amb Energia i Treballem amb Energia, a 9 ens locals.
  • Actiwatt, el joc de l’Euronet 50/50 max, per ensenyar als nens i nenes a estalviar energia, a 9 ens locals més.
  • Tallers per aprendre més sobre l’energia amb Juguem amb energia (8), el taller de cuina solar i sostenible (9) o l’activitat d’elaboració de granissats i crispetes mentre Pedalem amb Energia (20).
  • Activitats lúdiques amb l’inflable Saltem amb Energia (20) o el teatre familiar Segueix la pista a la bombeta Marieta (5).
  • I per als adults xerrades sobre els subministraments a la llar (6), els punts d’informació energètica (6) o els documents del Festival de Cinema de Medi Ambient que es podran veure a 7 municipis.

Tot plegat, un centenar d’accions de suport a part de les pròpies que organitzen els ajuntaments, a les que cal sumar el repartiment de material per difondre la importància de l’estalvi d’energia i apoderar la ciutadania en aquest sentit.

Es pot consultar l’agenda d’activitats a l’enllaç.

A Catalunya, la Setmana de l'Energia està organitzada: