27/10/2017 14:35 h.

Els pol·linitzadors i l'apicultura a les ciutats com a valors per la biodiversitat

Jornada celebra el 18 d'octubre a Viladecans.

Amb un programa de conferències i activitats, la jornada 'Els pol·linitzadors i l'apicultura a les ciutats com a valors per la diversitat' organitzada des de Mel·lis amb la col·laboració de l'Ajuntament de Viladecans, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona, en el marc de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, ha permés abordar la temàtica en profunditat.

El 70% de la nostra alimentació té com a base les abelles i els insectes pol·linitzadors. I és que desprès de milers d'anys de coevolució, les plantes necessiten de l'activitat d'aquests insectes per existir. Per tant, si desapareixen les abelles també ho farien moltes de les plantes que sustenten la nostra alimentació. És a partir d'aquesta argumentació que a Viladecans s'ha apostat per situar amb el projecte 'Bee Happy' a les abelles i als insectes pol·linitzadors en un primer pla.

Aquesta experiència es va exposar a la jornada celebrada a l'Atrium de Viladecans, al terrat del qual hi ha instal·lats dos apiaris urbans.

La jornada va comptar amb una quarentena d'assistents representants de diversos ajuntaments interessats i va permetre conèixer experiències i la possibilitat legal i pràctica de promoure l'apicultura urbana per part del món local.

Documentació presentada i esmentada a la jornada, celebrada a Viladecans el 18 d'octubre del 2017.