31/10/2022 11:40 h.

Fem xarxa d'equipaments d'educació ambiental

Tercera trobada del cicle "Divendres amb futur".

El passat 21 d'octubre de 2022, el Grup de treball d'Educació per la Sostenibilitat es va trobar presencialment a la jornada "Fem xarxa d'equipaments d'educació ambiental", organitzada per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat amb el suport tècnic de la Societat Catalana d'Educació Ambiental.

Durant la sessió celebrada a Can Boet, Mataró, es van compartir alguns projectes d'equipaments d'educació ambiental del territori, que van servir d'inspiració i per mostrar exemples d'alguns encerts i entrebancs sorgits durant la seva execució. Alguns d'ells, són pioners en la implementació del treball en xarxa d'equipaments i aules ambientals, com és el cas de l'Ajuntament de Barcelona i la XEAB (Xarxa d'Equipaments Ambientals de Barcelona). També es van compartir casos d'èxit de plans directors d'equipaments d'educació ambiental, com el de la Casa Capell de Mataró o el del Centre d'Estudis del Mar de Sitges. Un altre exemple és el Centre d'Educació Ambiental Municipal "Ecometròpoli", de Santa Coloma de Gramenet que ofereix recursos, activitats i tallers a tota la ciutadania. Per acabar les ponències, l'Oficina Tècnica d'Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona va presentar alguns dels recursos que s'ofereixen i va apuntar que el proper 17 de novembre es presentarà la nova "Guia per elaborar un pla director d'un equipament d'educació ambiental".

Per concloure la sessió, es va fer una dinàmica participativa per promoure l'intercanvi i la creativitat per fer sorgir projectes i col·laboracions en xarxa. Al final de la sessió, es van compartir el resultats de les propostes de projectes elaborades per cada grup i com havia estat el procés per arribar-hi.

Podeu consultar els resultats de la sessió al següent enllaç a la web de la Xarxa.