09/06/2017 11:52 h.

L’educació ambiental: una reflexió després de 40 anys

Comparteix

Jornada celebrada el 8 de juny del 2017

En la dècada de 1980, la Diputació de Barcelona va ser una institució referent en la introducció al país d’una nova disciplina que al llarg d’aquests anys ha experimentat un important desenvolupament com és l’educació ambiental. Ara, després de 40 anys, s’ha organitzat una jornada per debatre el camí recorregut i també, l’evolució que tant la societat com el medi ambient han experimentat, que ha estat inaugurada pel diputat d’Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, juntament amb dos destacats pioners de l’educació ambiental a Catalunya com són Jaume Terradas i Teresa Franquesa.

En la presentació de la jornada, el diputat Valentí Junyent ha volgut remarcar la importància que l’educació ambiental té en la societat actual, amb una especial referència al conjunt d’accions que es desenvolupen per la defensa i la millora del medi ambient dels de l’àmbit municipal. En aquesta línia ha felicitat el treball impulsat pels tècnics de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona en desenvolupar polítiques i accions que afavoreixen la implantació de bones pràctiques en l’àmbit mediambiental, especialment en suport als ajuntaments, a partir d’organitzacions com la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat o el Pacte d’Alcaldes pel Canvi Climàtic.

En la jornada s’ha presentat també el llibre Educació ambiental. D’on venim? Cap on anem? editat per la Diputació de Barcelona i que és un recull de reflexions de diferents professionals i tècnics tant de l’educació com també de l’Administració pública, especialment els ajuntaments, sobre la seva feina en aquest àmbit. El llibre, que compta amb un capítol introductori a càrrec de Jaume Terradas, en el que fa una anàlisi de la feina realitzada, amb especial referència als impactes negatius que s’han produït en l’entorn en l’àmbit mundial i també de Catalunya, però també en els aspectes positius d’implantació de valors ambientals que han estat assumits per la societat.

La jornada s’ha completat amb l’exposició d’experiències locals i casos pràctics d’educació ambiental que ha comptat amb la participació de diferents especialistes en l’àmbit de l’educació ambiental i amb una taula rodona sobre noves eines per l’educació ambiental al segle XXI, en la que hi han intervingut gestors d’empreses i centres d’educació mediambiental i tècnics municipals.


Documentació